İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0634 | Tarımın Geleceğini Keşfetmek | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MÜGE KESİCİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere tarımın insanlık tarihi boyunca gelişim aşamalarını aktararak geleceğe yönelik bir projeksiyon sunmaktır. Bununla birlikte günümüz teknolojilerinin ve olası gelecek senaryolarının tarımı nasıl etkileyeceği ve yönlendireceği hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ders sonunda öğrenciler edindikleri bilgiler ile geleceğin tarımını hayal ederek tasarlayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci tarım tarihi hakkında bilgi sahibi olur. Teknolojinin tarıma olan katkısını kavrar. Tarım devrimlerini öğrenir. Tarımdaki teknolojik örnekleri öğrenir. Tarım ve teknoloji ilişkisini kavrar. Genetiği değiştirilmiş organizmalar hakkında bilgi sahibi olur. Tarımda yapay zeka, GPS ve drone teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur. Tarımın geleceği hakkında ön görü sahibi olur. |
Bu ders kapsamında öğrenciler tarımın gelişimsel tarihini öğrenip günümüz teknolojileri ile bu bilgileri harmanlayarak geleceğe dair öngörüde bulunacaktır. Bu kapsamda tarım tarihi, tarımsal devrimler, GD bitkiler, drone, yapay zeka ve GPS teknolojilerinin tarımda kullanımını öğrenecektir. Seralarda kullanılan teknolojilerin sunulacağı derste bitkilerin dilini anlamaya çalışacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve tanıtım | yok |
2) | Tarım tarihi | yok |
3) | Tarım devrimleri | yok |
4) | Teknoloji ve Tarım ilişkisi | yok |
5) | Gıda güvenliği ve GDO | yok |
6) | Yeşil Biyoteknoloji | yok |
7) | Tarımda Bilgi Teknolojileri | yok |
8) | Ara sınav | yok |
9) | Tarımda Yapay Zeka Teknolojileri | yok |
10) | Tarımsal Üretimde Sera Teknolojileri | yok |
11) | Konuşan Bitkiler | yok |
12) | Tarımda GPS ve GIS Sistemleri | yok |
13) | Öğrenci ödev sunumları | yok |
14) | Öğrenci ödev sunumları | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | ArtificiAl intelligence in Agriculture, CRC Press, 2022. Ed: Rajesh Singh FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017. Bilimsel makaleler |
Diğer Kaynaklar: | ArtificiAl intelligence in Agriculture, CRC Press, 2022. Ed: Rajesh Singh FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017. Scientific articles |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |