GEP0633 Environment and Sustainable DevelopmentBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0633 Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PINAR ÖZUYAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin genel olarak sürdürülebilir kalkınma kavramının ilkelerini anlamalarını, özel olarak ise çevre açısından çok yönlü düşünmelerini amaçlamaktadır. Bu ders, doğal sistemlerin, ekonominin ve toplumun bağlı olduğu doğal kaynakları ve ekosistem hizmetlerini sağlama yeteneğini korurken, insani gelişme hedeflerine ulaşmada düzenlenen Sürdürülebilir kalkınma kavramına odaklanmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma, 'gelecek' faktörünün eklenmesiyle sürdürülebilirlik kavramından ayrılmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma birçok alt bölümü olan ana bir konu olmasına rağmen ders, özellikle çevre kalitesi bağlamında kavramın anlaşılmasına temel oluşturan bilgi ve becerileri kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Sürdürülebilir kalkınmanın ilkelerini ifade edebilir ve açıklayabilir
2.Sürdürülebilir kalkınmanın temel kavramlarını bilir.
3. Seçilen küresel konular ile sürdürülebilir kalkınma arasındaki ilişkiyi belirtir ve tanımlayabilir.
4.Çevre açısından temel küresel sorunları bilir.
5. Yukarıda belirtilen hedeflerin küresel anlamda mevcut durumunu açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Derse giriş
Sürdürülebilir kalkınma
göstergeler, hedefler ve küresel çabalar 1
Sürdürülebilir kalkınma
göstergeler, hedefler ve küresel çabalar 2
Dönem Projesi
Sürdürülebilir Üniversiteler
Nüfus ve şehir
Doğal kaynaklar, biyolojik çeşitlilik ve atıklar 1
Doğal kaynaklar, biyolojik çeşitlilik ve atık 2
Yiyecek ve Su
İklim Değişikliği ve Enerji
Dönem Projesi
Temiz Üretim ve Tüketim
Özet

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş yok
2) Sürdürülebilir KAlkınma 1 Dersde verilecektir
3) Sürdürülebilir Kalkınma 2 Dersde verlecektir
4) Dönem Projesi
5) Sürdürülebilir Üniversiteler
6) Nüfus ve Şehir
7) Doğal Kaynaklar ve Biyoçeşitlilik
8) Doğal Kaynaklar ve Biyoçeşitlilik
9) Atık
10) Su
11) Gıda
12) Dönem Projesi
13) İklim Değişikliği ve Enerji
14) Temiz Üretim ve Tüketim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: NA
Diğer Kaynaklar: NA

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 6 % 20
Projeler 6 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 52 728
Uygulama 6 12 72
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 64 896
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 14 96 1344
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 3046

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.