Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İlerici reklamın tanımı ve amaç odaklı pazarlama içerisindeki yeri.
|
|
2) |
İlerici reklamın kısa tarihi.
|
|
3) |
Amaç odaklı pazarlamanın temelleri ve evrimi.
|
|
4) |
Amaç odaklı pazarlamanın kurumsal sosyal sorumluluk/toplumsal pazarlama/yeşil pazarlamadan farkı. Amaç odaklı pazarlama stratejileri ve tipolojileri.
|
|
5) |
Ara Sınav
|
|
6) |
Marka aktivizmi stratejileri: Etik canavarlar yaratmak, kurumlara meydan okumak ve ahlaki örnek teşkil etmek.
|
|
7) |
Marka aktivizmini değerlendirmek (Scorecard).
|
|
8) |
Kadın odaklı reklamlar ve reklamda cinsiyet eşitliği, 3P Metriği
|
|
9) |
Ara Sınav
|
|
10) |
Kültürel akıcılık. İlerici reklamlarda kapsayıcılık ve çeşitliliğin önemi.
|
|
11) |
Reklamda kesişimsellik.
|
|
12) |
İlerici reklam ve marka boykotları.
|
|
13) |
Marka boykotları ile baş etmenin yolları.
|
|
14) |
Dersin konularının bir tekrarı, yarıyıl sonu sınavı için uyarı ve yönlendirmeler.
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Philip Kotler, Christian Sarkar, Brand Activism: From Purpose to Action, 2nd Ed./Idea Bites Press.
2. Andrew S. Winston, Net Positive: How Courageous Companies Thrive by Giving More Than Take 1st Ed./Harward Business Review Press.
3. Nancy R. Lee, Philip Kotler ,Social Marketing, 5th Ed./Sage Publications."
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Nina Montgomary, Perspective on Purpose: Leading Voices on Building Brands and Businesses for Twenty First Century, 1.st Ed./Routladge.
2. Richard H. Thaler, Cass R. Sunstein , Nudge, Penguin Books."
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
4 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
4 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
4 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
4 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
3 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
4 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
3 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
1 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
4 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
1 |