ECZACILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHAR1008 | Eczacılık İçin Anatomi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİLBE ÇEVİKELLİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere kas-iskelet sistemi anatomisi, solunum sistemi anatomisi, sinir sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem anatomisi, üriner sistem anatomisi, kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ve özel duyu organları anatomisi hakkında temel bilgiler kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1. Kas-iskelet sisteminin anatomik özelliklerini tanımlar. 2. Solunum sisteminin anatomik özelliklerini tanımlar. 3. Sinir sisteminin anatomik özelliklerini tanımlar. 4. Sindirim sistemi, endokrin sistem ve üriner sistem anatomisi ile ilişkili temel özellikleri tanımlar. 5. Kadın üreme sistemi anatomisini ve erkek üreme sistemi anatomisinin temel özelliklerini tanımlar. 6. Duyu organlarının anatomisinin temel özelliklerini tanımlar. |
İnsan Anatomisine Giriş Anatomi ve Anatomik Düzlemler Kas-İskelet Kemikleri: Kranium ve Columna Vertebralis Kas-İskelet Kemikleri: Üst ve Alt Ekstremite Kemiklerinin Anatomisi Kas-İskelet Sistemi: Kaslar Eklem-Baş ve Omurga Eklem ve Uzuv Eklem Dolaşım Sistemi Anatomisi: Kalp Dolaşım Sistemi Anatomisi: Damarlar Solunum Sistemi Anatomisi Sindirim Sistemi Anatomisi Üriner Sistem Anatomisi Endokrin Sistem Anatomisi Üreme Sistemi Anatomisi Sinir Sistemi Anatomisi Özel Duyular Anatomisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan Anatomisine Giriş Anatomi ve Anatomik Düzlemler | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
2) | Kas-İskelet Kemikleri: Kranium ve Columna Vertebralis | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
3) | Kas-İskelet Kemikleri: Üst ve Alt Ekstremite Kemiklerinin Anatomisi | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
4) | Kas-İskelet Sistemi: Kaslar | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
5) | Eklem-Baş ve Omurga Eklem ve Uzuv Eklemleri | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
6) | Dolaşım Sistemi Anatomisi: Kalp | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
7) | Dolaşım Sistemi Anatomisi: Damarlar | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
8) | Solunum Sistemi Anatomisi | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
9) | Sindirim Sistemi Anatomisi | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
10) | Üriner Sistem Anatomisi | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
11) | Endokrin Sistem Anatomisi | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
12) | Üreme Sistemi Anatomisi | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
13) | Sinir Sistemi Anatomisi | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
14) | Özel Duyular Anatomisi | Gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Diğer gerekli okumalar Itslearning ve Microsoft Teams uygulamaları aracılığıyla öğrencilere yüklenecektir. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning and Microsoft Teams applications. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Yıldırım M. Anatomide Başarı İnsan Anatomisi Çalışma Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2001 2. Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 1. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005 3. Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 2. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005 4. Moore, K. L (2013) Clinically Oriented Anatomy, 7. Baskı. 1. Yıldırım M. Success in Anatomy Human Anatomy Workbook. Nobel Medical Bookstore, Istanbul 2001 2. Yıldırım M. Human Anatomy Volume 1. Nobel Medical Bookstore, Istanbul 2005 3. Yıldırım M. Human Anatomy Volume 2. Nobel Medical Bookstore, Istanbul 2005 4. Moore, K. L. (2013). Clinically Oriented Anatomy, 7th Edition. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 | 392 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 400 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık alanındaki sorunları saptama, sentez yaparak bu sorunlara yönelik hipotez oluşturma ve çeşitli gözlemsel, deneysel ve klinik yöntemler kullanarak çözüm üretebilme becerisi kazanır. | |
2) | Eczacılık ile ilgili bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme; bunları ve sonuçlarını, arkasındaki delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. Nicel ve nitel veri toplama, ilaç geliştirme, farmakolojik testler ve klinik çalışmalarda kullanılan yöntemlerde bilgi ve beceri kazanır. | |
3) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü, yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda İngilizceye hâkim olur. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip, insani değerlere ve hasta haklarına saygılı bir şekilde çalışır. Klinik çalışmalar ve hasta gizliliği konusunda etik ilkelere bağlı kalır. | |
4) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. İlaç geliştirme ve üretim süreçlerinde kullanılan teknikleri öğrenir ve bu konuda bilgi ve beceri kazanır. Farmasötik bilimler, farmakoloji ve klinik eczacılık alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenir ve bu teorilerle uygulamalar arasında bağlantı kurabilir. | |
5) | Bilgisayar sistemleri ve farmasötik veri tabanlarını etkin bir şekilde kullanarak ilaç geliştirme, hastalıkların teşhisi ve tedavisine yönelik sorunlara çözüm bulabilir. Bilimsel literatürü araştırır, bilgiye ulaşır ve eczacılık ve ilaç teknolojisi alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. Ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarını fark eder ve bu sorunlara bilimsel bir yaklaşımla çözüm üretir. | |
6) | Bağımsız çalışabilme, karar alabilme ve projeleri yönetebilme becerisi kazanır. Sağlık ekibinin bir parçası olarak sorumluluk alır ve disiplinlerarası çalışmalara etkin bir şekilde katkı sağlar. Bu kazanımlar, eczacılık mesleğinde gerekli bilgi, beceri ve etik değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır. |