Bu ders; fasyal doku sınıflandırması, miyofasyal doku tanımı, miyofasyal dokudaki önemli reseptörlerin tanımlanması, miyofasyal süreklilik kavramı, Miyofasyal dokuda meydana gelebilecek adhezyonların yapısı, adhezyon gelişiminin kinetik zincir başta olmak üzere hastanın kas iskelet sistemi üzerinde meydana getirebileceği patolojik adaptasyonların tanımlanması, miyofasyal tedavi çeşitleri, fizyolojik iyileşme mekanizmaları, tekniklerin kullanım endikasyonları ve kontraendikasyonları, hastanın fonksiyonel değerlendirmesi, miyofasyal tedavilerin ağrı, esneklik, fonksiyonellik, eklem hareket açıklığı, günlük yaşam kalitesi, kas tonusu ve performans üzerine etkisinin incelenmesi, doğru klinik karar verme, vaka örnekleri üzerinden doğru tedavi programı oluşturma ve kanıta dayalı uygulamaları içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Fasyal ve miyofasyal dokunun tanımlanması, sınıflandırılması ve incelenmesi |
|
3) |
Farklı konseptlerde miyofasyal meridyenlerin/sürekliliklerin incelenmesi |
|
4) |
Miyofasyal dokuda görülen patolojiler ve potansiyel nedenleri |
|
5) |
Miyofasyal dokunun fonksiyonel değerlendirmesi |
|
6) |
Miyofasyal gevşetme konsepti ve tekniklerin incelenmesi - I |
|
7) |
Miyofasyal gevşetme konsepti ve tekniklerin incelenmesi - II |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Miyofasyal gevşetme konsepti ve tekniklerin incelenmesi - III |
|
10) |
Miyofasyal gevşetme tekniklerinin eklem hareket açıklığı üzerine etkisi ve potansiyel iyileşme mekanizmaları |
|
11) |
Miyofasyal gevşetme tekniklerinin ağrı, fonksiyonellik ve propriosepsiyon üzerine etkisi ve potansiyel iyileşme mekanizmaları |
|
12) |
Miyofasyal gevşetme tekniklerinin spastisite üzerine etkisi ve potansiyel iyileşme mekanizmaları |
|
13) |
Miyofasyal gevşetme tekniklerinin performans ve vücut biomekanisi üzerine etkisi ve potansiyel iyileşme mekanizmaları |
|
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
|
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
|
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
|