İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4614 | Küresel Yenilik Stratejisi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYLA ESEN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYLA ESEN |
Dersin Amacı: | Küreselleşmenin yeni pazarlara giriş engellerini azaltıp, yeni ürün/hizmetlerin taklit edilmesi tehdidini arttırdığı günümüz iş dünyasında yenilikçilik, uluslararası pazarlarda rekabetçiliği koruyabilmenin başlıca koşulu haline gelmiştir. Bu dersin amacı, küresel yenilik stratejisinin kurgulanması ve uygulanmasına ilişkin zorlukları ve çözümleri ele almaktır. Ders, küresel yenilik yönetimini strateji perspektifinden ele alacaktır. Dönemin ilk bölümünde kurumları yenilikçi olmaya iten dışsal faktörlere yer verilecektir. İkinci kısımda ise uluslararası şirketlerin yenilikçilik becerisi kazanmalarını sağlayan içsel faktörlere (liderlik, sistemler, yapılar) odaklanılacaktır. Dersin önemli bir bölümü, küresel yenilikte iyi örnekler olarak öne çıkan uluslararası işletmelerin sunulup tartışılacağı uygulama egzersizlerinden oluşacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabilecektir: 1. Küresel inovasyon stratejisiyle ilgili temel model ve teorileri tanımlayın ve tartışın 2. Küresel ölçekte inovasyonu yönetmedeki zorlukları ve fırsatları değerlendirin 3. Küresel rekabet avantajını kolaylaştırabilecek farklı inovasyon kaynaklarını değerlendirin 4. Kavramları ve perspektifleri uygulayarak çok uluslu şirketlerin iş vaka çalışmalarını analiz edebilecektir. küresel inovasyon stratejileri 5. Genel uluslararası iş ve strateji becerilerini küresel inovasyon yönetimine dahil edinedibilir. |
Yenilik yönetiminin temelleri; küresel stratejide inovasyon yönetiminin rolü; küresel yeniliğin kaynakları (ülke bazlı ve kurum bazlı yetkinlikler); uluslararası pazarlar için yenilikçilik; küresel yenilik stratejisinde liderliğin rolü; fikri mülkiyet ve organizasyonel bilgi; küresel ölçekte iş modeli inovasyonu; sürdürülebilir yenilik stratejileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | |
2) | Konu 1. Yaratıcılığın Temelleri ve Yenilik | |
3) | Konu 2: İnovasyon ve Küresel Strateji | |
4) | Konu 3. Küresel İnovasyonun Kaynakları: Ülke Bazlı Yetenekler ve Ulusal İnovasyon Sistemleri | |
5) | Konu 4. Küresel İnovasyonun Kaynakları: Şirket Bazlı Yetenekler | |
6) | Konu 5. Ürün ve Süreç Uluslararası Pazarlar için İnovasyon | |
7) | Konu 6. Fikri Mülkiyet ve Organizasyon Bilgisi | |
8) | Arasınav | |
9) | Bahar Tatili Haftası (ders yok) | |
10) | Konu 7. Dijital Dönüşüm Strateji | |
11) | Konu 8. Sürdürülebilir İnovasyon Uygulamalar | |
12) | Grup Çalışması Oturumu (Vaka Sınavı) | |
13) | Küresel İnovasyon Örnekleri – Özel Konular (Grup Projesi Sunumlar) | |
14) | Küresel İnovasyon Örnekleri – Şirket Vakaları (Grup Projesi Sunumlar) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Boutellier, R., Gassmann, O., & Von Zedtwitz, M. (2008). Managing global innovation: uncovering the secrets of future competitiveness, 3rd edition. Springer Science & Business Media. Trott, P. (2021). Innovation management and new product development, 7th edition. Pearson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 15 | 90 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 177 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |