İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4614 | Küresel Yenilik Stratejisi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN |
Dersin Amacı: | Küreselleşmenin yeni pazarlara giriş engellerini azaltıp, yeni ürün/hizmetlerin taklit edilmesi tehdidini arttırdığı günümüz iş dünyasında yenilikçilik, uluslararası pazarlarda rekabetçiliği koruyabilmenin başlıca koşulu haline gelmiştir. Bu dersin amacı, küresel yenilik stratejisinin kurgulanması ve uygulanmasına ilişkin zorlukları ve çözümleri ele almaktır. Ders, küresel yenilik yönetimini strateji perspektifinden ele alacaktır. Dönemin ilk bölümünde kurumları yenilikçi olmaya iten dışsal faktörlere yer verilecektir. İkinci kısımda ise uluslararası şirketlerin yenilikçilik becerisi kazanmalarını sağlayan içsel faktörlere (liderlik, sistemler, yapılar) odaklanılacaktır. Dersin önemli bir bölümü, küresel yenilikte iyi örnekler olarak öne çıkan uluslararası işletmelerin sunulup tartışılacağı uygulama egzersizlerinden oluşacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler; · Küresel inovasyon stratejisiyle ilgili temel modelleri ve teorileri belirleyebilir ve tartışabilir, .Küresel ölçekte inovasyonu yönetmedeki zorlukları ve fırsatları değerlendirebilir, .Küresel rekabet avantajını kolaylaştırabilecek farklı inovasyon kaynaklarını değerlendirir, .Küresel inovasyon stratejilerine ilişkin kavram ve bakış açılarını uygulayarak çok uluslu şirketlerden iş vaka incelemelerini analiz eder, .Genel uluslararası iş ve strateji becerilerini küresel inovasyon yönetimine dahil edibilir. |
Yenilik yönetiminin temelleri; küresel stratejide inovasyon yönetiminin rolü; küresel yeniliğin kaynakları (ülke bazlı ve kurum bazlı yetkinlikler); uluslararası pazarlar için yenilikçilik; küresel yenilik stratejisinde liderliğin rolü; fikri mülkiyet ve organizasyonel bilgi; küresel ölçekte iş modeli inovasyonu; sürdürülebilir yenilik stratejileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küresel Yenilik Stratejisine Giriş | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
2) | Yaratıcılık ve Yenilik Yönetiminin Temelleri | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
3) | Yenilik ve Küresel Strateji | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
4) | Küresel Yenilik Kaynakları: Ülke Bazlı Yetkinlikler ve Ulusal Yenilik Sistemleri | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
5) | Küresel Yenilik Kaynakları: Şirket Bazlı Yetkinlikler | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
6) | Uluslararası Pazarlar İçin Ürün ve Süreç Yeniliği | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
7) | Fikri Mülkiyet ve Organizasyonel Bilgi Yönetimi | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
8) | Dijital Dönüşüm Stratejisi | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
9) | Küresel Pazarlar İçin İş Modeli Yenilikçiliği | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
10) | Sürdürülebilir Yenilik Uygulamaları | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
11) | Küresel Yenilik Örnekleri: İlaç ve Kimya Sektörleri | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
12) | Küresel Yenilik Örnekleri: Elektronik, Yazılım ve Hizmet Sektörleri | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
13) | Küresel Yenilik Örnekleri: Elektrik ve Makine Sektörleri | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
14) | Küresel Yenilik Stratejisi: Genel Bakış | İlgili ders materyallerinin incelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Boutellier, R., Gassmann, O., & Von Zedtwitz, M. (2008). Managing global innovation: uncovering the secrets of future competitiveness, 3rd edition. Springer Science & Business Media. Trott, P. (2021). Innovation management and new product development, 7th edition. Pearson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 15 | 90 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 177 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |