İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4236 | Goodjob - Disiplinlerarası Yaklaşım ile Marka Özvarlığını Güçlendirme | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, araştırmalarla elde edilen bulguların marka stratejisine ve iletişim stratejisine dönüşümünde başarıyı getiren yöntem ve bakış açılarını kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Farklı marka anlayışlarının (eski ve yeni) tüm yönleriyle irdelemek 2) Etkin ve başarılı bir marka stratejisi oluşturmanın yöntemini öğrenmek 3) Marka unsurlarının (isim, logo vb) başarısını sağlayan faktörleri öğrenmek 4) İletişim stratejisi ve reklamın başarısını sağlayan faktörleri öğrenmek 5) Bir marka ya da kurumun davranış değişikliği yaratma yolunu öğrenmek 6) Kültür ve psikolojinin kararlarımız üzerindeki etkisini öğrenmek 7) Tüketici içgörüsü, psikolojik bir gerçeklik ya da toplumsal bir unsurun marka başarısına etkisini öngörebilecek düzeyde öğrenmek 8) Kişi marka yaratmanın yöntemlerini öğrenmek 9) Kültür stratejisi ve işveren markası yaratmanın yöntemlerini öğrenmek 10) Marka özvarlığının unsurlarını kavrama ve etkin bir şekilde yönetebilmeyi öğrenmek |
Dersi alan öğrenciler, markalara başarılı bir büyüme ve gelişme yolculuğu oluşturmayı öğrenecektir. Tüketici içgörüsünden rekabet durumuna, pazar durumundan kurumun kendi iç dünyasına kadar bir çok veriyi nasıl analiz edeceğini, bu verileri analiz ederken nasıl bir bakış açısına sahip olması gerektiğini ve sonuçta bunların nasıl başarılı iletişim araçlarına dönüşebileceğini kavramış olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Syllabus Değerlendirme ve Planın Gözden Geçirilmesi Dersin amaç ve beklentileriyle ilgili karşılıklı mutabakat, geliştirilmesi gereken yönler varsa değerlendirme | |
2) | Marka özvarlığı: - Marka özvarlığı nedir? - Hangi unsurlardan oluşur - Karışıklıkları düzeltmek: Brand equity, Brand values and Brand Valuation | |
3) | Tüketici içgörüsü keşfetme: - İçgörü elde etmek için sahip olunması gereken bakış - Araştırma yöntemlerinin etkinlik ve güvenilirliğe göre analizi - Sayısal ve sözel verileri yorumlama yöntemleri - İçgörü ve ihtiyaç/sorun/beklenti arasındaki farklar - İçgörü örnekleri ve içgörü keşfetme egzersizi | |
4) | Yeni nesil araştırma yöntemleri: - Online araştırma yöntemleri - Sosyal dinleme yöntemleri - Online etnografi - Bilinçaltı araştırma - Diğer yöntemler | |
5) | Geçmişten Bugüne Pazarlama Anlayışları - Kotler, Jack Trout, Al Ries, - 21. yy teorileri, Byron Sharp - Pazarlama teorilerinin işlediği ve işlemediği alanlar | |
6) | Marka Stratejisi I - Marka değer önermesi - Marka konumlandırma yöntemleri - Markanın değerleri, ses tonu vb. | |
7) | Marka Kişiliği: - Marka kişiliğinin fonksiyonu ve amacı - Arketip - Arketiplerin uygulamadaki farkları | |
8) | Vize | |
9) | Marka Stratejisi II - Zihinsel uygunluk - Fiziksel uygunluk - Bilimsel pazarlamanın on ilkesi" | |
10) | Reklam ve İletişim: - Marka değerini destekleyen reklam ve iletişim nasıl oluşturulur? - Nasıl ajans seçilir? - Nasıl brif verilir - Ajans işleri nasıl değerlendirilir? - Reklamda bağlam ve gösterge nedir? | |
11) | Dünyanın en değerli 100 markası: - Değerli markaların seçilme süreci - Marka değerlemesi | |
12) | Kültür Stratejisi - Kültür stratejisinin önemi - Kültürü oluşturan unsurlar ve bunların tasarımı - Uygulama örnekleri | |
13) | Kişi Marka - Bir marka olarak insan - İmza hikaye nasıl yaratılır - Kişi marka nasıl yönetilir | |
14) | Tartışma ve genel değerlendirme. |
Ders Notları / Kitaplar: | "David Aaker, Building Strong Brands Byron Sharp, How Brands Grow Jack Trout & Al Ries, Positioning Simon Sinek, Start With Why C.G. Jung, Archetypes and Collective Mind Thinking Fast And Slow, Kahneman Culture Code" |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |