GEP0018 Yeme Bozukluklarına GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0018 Yeme Bozukluklarına Giriş Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı yeme bozukluklarını anlamak ve multidisipliner tedavi yaklaşımının önemini kavramaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. Açlık tokluk mekanizması hakkında bilgi edinir.
2. Farklı yeme bozukluklarının gelişim sürecini kavrarlar.
3. Farklı yeme bozukluklarının tedavi süreçleri hakkında bilgi edinirler.
4. Yeme bozuklukları ve diğer psikiyatrik hastalıklar arasındaki ilişkiyi değerlendirirler.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında DSM-V'te tanımlanmış yeme bozuklukları işlenecek, yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar konuşulacak ve bu yeme bozukluklarına ait komorbiditelerin anlaşılması sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, izlencenin incelenmesi Ders İzlencesinin İncelenmesi
2) Yeme Bozukluklarına Giriş, Sindirim Sistemi Açlık Tokluk Mekanizması Ders Notlarının Tekrarı
3) Anoreksiya nervoza Ders Notlarının Tekrarı
4) Blumiya Nervoza Ders notlarının tekrarı
5) Tıkınırcasına yeme sendromu Ders notlarının tekrar
6) Diğer tanımlanmış yeme bozuklukları Ders notlarının tekrarı
7) Ruminasyon bozukluğu Ders notlarının tekrarı
8) Midterm Ders notlarının tekrarı,
9) Pika Ders notlarının tekrarı
10) Kaçıngan kısıtlı yiyecek alımı bozukluğu Ders notlarının tekrarı
11) Ortoreksiya ve Bigoreksiya Ders notlarının tekrarı
12) Yeme Bozukluklarının Komorbiditeleri Comorbidities of Eating Disorders
12) Yeme Bozukluklarının Komorbiditeleri Comorbidities of Eating Disorders
13) Yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar Multidisciplinary approaches in the treatment of eating disorders
13) Yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar Multidisciplinary approaches in the treatment of eating disorders
14) Dersin Değerlendirilmesi Ders notlarının tekrarı
14) Dersin Değerlendirilmesi Ders notlarının tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:  DSM-5 Guidebook: The Essential Companion to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental
Disorders, Fifth Edition
 Eating Disorders: A Comprehensive Guide to Medical Care and Complications, Mehler PS., Andersen AE.,
4th Edition.
 Mahan K.L., Raymond J.L. (ed.) (2017). Krause's Food & the Nutrition Care Process (14th Edition),
Elsevier (ISBN: 9780323340755).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.