İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0018 | Yeme Bozukluklarına Giriş | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı yeme bozukluklarını anlamak ve multidisipliner tedavi yaklaşımının önemini kavramaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1. Açlık tokluk mekanizması hakkında bilgi edinir. 2. Farklı yeme bozukluklarının gelişim sürecini kavrarlar. 3. Farklı yeme bozukluklarının tedavi süreçleri hakkında bilgi edinirler. 4. Yeme bozuklukları ve diğer psikiyatrik hastalıklar arasındaki ilişkiyi değerlendirirler. |
Bu ders kapsamında DSM-V'te tanımlanmış yeme bozuklukları işlenecek, yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar konuşulacak ve bu yeme bozukluklarına ait komorbiditelerin anlaşılması sağlanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, izlencenin incelenmesi | Ders İzlencesinin İncelenmesi |
2) | Yeme Bozukluklarına Giriş, Sindirim Sistemi Açlık Tokluk Mekanizması | Ders Notlarının Tekrarı |
3) | Anoreksiya nervoza | Ders Notlarının Tekrarı |
4) | Blumiya Nervoza | Ders notlarının tekrarı |
5) | Tıkınırcasına yeme sendromu | Ders notlarının tekrar |
6) | Diğer tanımlanmış yeme bozuklukları | Ders notlarının tekrarı |
7) | Ruminasyon bozukluğu | Ders notlarının tekrarı |
8) | Midterm | Ders notlarının tekrarı, |
9) | Pika | Ders notlarının tekrarı |
10) | Kaçıngan kısıtlı yiyecek alımı bozukluğu | Ders notlarının tekrarı |
11) | Ortoreksiya ve Bigoreksiya | Ders notlarının tekrarı |
12) | Yeme Bozukluklarının Komorbiditeleri | Comorbidities of Eating Disorders |
13) | Yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar | Multidisciplinary approaches in the treatment of eating disorders |
14) | Dersin Değerlendirilmesi | Ders notlarının tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | DSM-5 Guidebook: The Essential Companion to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition Eating Disorders: A Comprehensive Guide to Medical Care and Complications, Mehler PS., Andersen AE., 4th Edition. Mahan K.L., Raymond J.L. (ed.) (2017). Krause's Food & the Nutrition Care Process (14th Edition), Elsevier (ISBN: 9780323340755). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |