İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0017 | Beslenme ve Sağlık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ECENUR ÖZKUL |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere beslenme, besin ögeleri ve sağlıklı beslenme ilkelerini aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, Beslenme alanının tarihini ve gelişimini anlayabilir. Toplumda ve diğer organizasyonlarda beslenme ve sağlık ilişkilerinin rolünü anlayabilir. Beslenme ve sağlık alanındaki etik ve profesyonel standartları anlayabilir. Beslenme ve sağlık stratejilerinin ve taktiklerinin nasıl oluşturulduğunu anlayabilir. Sağlık alanında beslenme biliminin değerlerin rolünü anlayabilir Sosyal medya dahil olmak üzere çok çeşitli iletişim kanallarında beslenme ve sağlığa dair içerikleri değerlendirebilir. |
Bu derste beslenmenin temel kavramları, sağlık konsepti, dengeli ve yeterli beslenme, besin grupları ve besin ögeleer,, yaşam boyu beslenme ve özel durumlarda beslenme konuları işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Sağlık Konsepti ve Beslenme | Konu Anlatımı |
3) | Dengeli ve yeterli Beslenme | Konu Anlatımı |
4) | Besin grupları ve Besin Öğeleri | Konu Anlatımı |
5) | Besin grupları ve Besin Öğeleri | Konu Anlatımı |
6) | Besin güvenliği ve sağlıklı pişirme yöntemleri | Konu Anlatımı |
7) | Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi | Konu Anlatımı |
8) | Ara sınav | |
9) | Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi | Konu Anlatımı |
10) | Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi | Konu Anlatımı |
11) | Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi | Konu Anlatımı |
12) | Özel durumlarda beslenme | Konu Anlatımı |
13) | Özel durumlarda beslenme | Konu Anlatımı |
14) | Quiz |
Ders Notları / Kitaplar: | Langley-Evans, S. (2021). Nutrition, health and disease: A lifespan approach. John Wiley & Sons. Krause's Food & The Nutrition Care Process. 14th ed. Mahan LK, Raymond JL. 2017. Elsevier, 3251 Riverport Lane, St. Louis, MO 63043. Hardcover book, 1,152 pp, $172, ISBN: 978-0-32334-075-5. Ders notları haftalık olarak öğrencilere öğretim elemanı tarafından verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Langley-Evans, S. (2021). Nutrition, health and disease: A lifespan approach. John Wiley & Sons. Krause's Food & The Nutrition Care Process. 14th ed. Mahan LK, Raymond JL. 2017. Elsevier, 3251 Riverport Lane, St. Louis, MO 63043. Hardcover book, 1,152 pp, $172, ISBN: 978-0-32334-075-5. Lecture notes will be given to students weekly by the instructor. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 7 | 70 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |