Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders İçeriği Hakkında Bilgilendirme |
|
2) |
Öğretmen Eğitimi |
1 numaralı yazılı ödev |
3) |
Sınıf ve okul ortamı gözlemlenmesi |
Yansıtma raporu |
4) |
Oyunun Sınıftaki Yeri |
Yansıtma raporu |
5) |
Oyun Tasarımı |
Yansıtma raporu, uygulama örneği ve uygulama sonrası raporu |
6) |
Ara tatil ev çalışması tasarımı ya da sınıf tasarımı |
Yansıtma raporu ve ödev |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Çocuk Kitabı |
Yansıtma raporu, uygulama örneği ve uygulama sonrası raporu |
9) |
Değişen okul öncesi programın ardından günlük akış ve etkinliklerin uygulanması, tartışması ve yorumlanması |
Ödev |
10) |
Çatışma ortamının gözlenmesi |
Yansıtma raporu |
11) |
Bir günlük eğitim akışı, program hazırlama ve uygulama |
Uygulama planı örneği ve uygulama sonrası raporu |
12) |
Eğitim programı içeriklerinin tartışılması |
Yansıtma raporu |
12) |
Eğitim programı içeriklerinin tartışılması |
Yansıtma raporu |
13) |
Aile Katılım Çalışmaları |
Özet Raporu |
14) |
Sınıf öğretmeninden 14 hafta ile ilgili dönem sonu görüşlerinin alınması |
Tüm ödev, yansıtma raporları ve final ödevinin teslim edilmesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. |
|
2) |
0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. |
|
3) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. |
|
4) |
0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. |
|
5) |
Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. |
|
6) |
Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. |
|
7) |
Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. |
|
8) |
Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. |
|
9) |
Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. |
|
10) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. |
|
11) |
Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. |
|
12) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. |
|
13) |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. |
|
14) |
Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
|
|
15) |
Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. |
|
16) |
İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |
|