ECE3207 School ExperienceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3207 Okul Deneyimi Güz 1 4 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. DİCLE AKAY
Dersin Amacı: Öğretmen adaylarının teorik derslerde öğrendikleri bilgileri hayata geçirecek ortamlara ihtiyaçları bulunmaktadır. Örneğin, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme gibi dersler teorik olarak anlatılırken eş zamanlı olarak uygulama alanlarının da yaratılması ve okul ortamlarının gözlemlenebilmesi gerekmektedir. Diğer yandan, deneyimli otoritelerden ve tecrübelerden edinilecek bilgiler ile öğretmen adayları öğretmenliğe daha iyi hazırlanacak ve okul içi uygulamalar hakkında daha iyi öğretim ilişkileri kurabilecektir. Bu kapsamda bu ders; öğretmen adaylarının teorik dersleri için uygulama alanı yaratmalarını, okul içi uygulamaları gözlemlemelerini, öğretmen ve okul müdürü gibi deneyimli uzmanlardan tecrübeleri hakkında bilgi edinmelerini amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Gerçek bir okul ortamında uygulanabilir planlar yapabilir
2. Okul öncesi eğitime yönelik etkinlikler tasarlayabilir
3. Yeni açıklanan okul öncesi Eğitim müfredatını tartışabilir
4. Okullarda iletişim ve kişiler arası ilişki yönetimini tanıyabilir
5. Öğretmenler için okul içi yönetimi ve yasal konuları açıklayabilir
6. Teoride öğrendikleri bilgiler ile gerçek bir okul öncesi eğitim kurumunda gözlemlediklerini karşılaştırabilir

Dersin İçeriği

Öğretim Yöntemleri: Gözlem, Staj, Uygulama, Bireysel Çalışma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriği Hakkında Bilgilendirme
2) Öğretmen Eğitimi 1 numaralı yazılı ödev
3) Sınıf ve okul ortamı gözlemlenmesi Yansıtma raporu
4) Oyunun Sınıftaki Yeri Yansıtma raporu
5) Oyun Tasarımı Yansıtma raporu, uygulama örneği ve uygulama sonrası raporu
6) Ara tatil ev çalışması tasarımı ya da sınıf tasarımı Yansıtma raporu ve ödev
7) Ara Sınav
8) Çocuk Kitabı Yansıtma raporu, uygulama örneği ve uygulama sonrası raporu
9) Değişen okul öncesi programın ardından günlük akış ve etkinliklerin uygulanması, tartışması ve yorumlanması Ödev
10) Çatışma ortamının gözlenmesi Yansıtma raporu
11) Bir günlük eğitim akışı, program hazırlama ve uygulama Uygulama planı örneği ve uygulama sonrası raporu
12) Eğitim programı içeriklerinin tartışılması Yansıtma raporu
12) Eğitim programı içeriklerinin tartışılması Yansıtma raporu
13) Aile Katılım Çalışmaları Özet Raporu
14) Sınıf öğretmeninden 14 hafta ile ilgili dönem sonu görüşlerinin alınması Tüm ödev, yansıtma raporları ve final ödevinin teslim edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Milli Eğitim Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete, 29072
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı 2024, Milli Eğitim Bakanlığı
Diğer Kaynaklar: Milli Eğitim Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete, 29072
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı 2024, Milli Eğitim Bakanlığı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 14 5 70
Ödevler 3 2 6
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.