OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3202 | Erken Çocuklukta Çevre Eğitimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLAY ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | Bu ders; okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesinde çevre eğitimi hakkında farkındalık ve duyarlık kazanmalarını ve çevre eğitimine yönelik etkinlikler hazırlamalarını ve uygulamalarını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Çevre farkındalığı kazanma 2-Çevre duyarlığı kazanma 3-Çevre eğitimi kuramlarının bilgisini edinme 4-Okul öncesinde çevre eğitimi için etkinlik örneklerinin bilgisini edinme 5-Okulöncesinde çevre eğitimi için etkinlik örnekleri geliştirme |
Yaşadığımız dünya ve özellikleri, çevre ve çevre ile ilgili kavramlar, çevre ve korunması ile ilgili tarihsel gelişim, insan ve çevre ilişkisi, çevre ve kültür ilişkisi, sürdürülebilirlik, çevre eğitimi, farklı ülkelerde çevre eğitimi ve okul öncesinde çevre eğitimi Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Grup Çalışması, Eleştirel Düşünme, Problem Çözme, Proje Hazırlama, Örnek Olay İnceleme, Gözlem, Farklılaştırma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çevre ile ilgili kavramlar | |
2) | Yaşadığımız dünya ve özellikleri | |
3) | İnsan ve çevre İlişkisi, çevre psikolojisi | |
4) | Çevre ve Kültür, çevre yaklaşımları ve çevre etiği | |
5) | Çevrenin korunması farkındalığının tarihsel gelişimi | |
6) | Çevre sorunları (Dünya ve Türkiye) | |
7) | ARA SINAV | |
8) | Çevre eğitimi kuramları | |
9) | Çevre eğitimi projeleri | |
10) | Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir okullar ve eğitim | |
11) | Türkiyede ve diğer ülkelerde çevre eğitimi | |
12) | Çevre eğitiminde farklı yöntem ve teknikler | |
13) | Okul öncesinde çevre eğitimi ve örnekleri | |
14) | Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Gülay,H, & Önder, A. (2011) Sürdürülebilir Gelişim İçin Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. Hülya Gülay ve Alev Önder. İstanbul: Nobel Yayınları. Önder, A., & Özkan,B. (2013). Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi. Okluöncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Gaudiano,E. G., & Peters, M. A. (2008). Environmental Education. Identity, Politics and Citizenship. Rotterdam: Sense Publishers. Bell, P.A., Greene, T. C., Fisher, J. D., & Baum, A. (2005). Environmental Psychology. Orlando: Harcourt College Publishers. Davis, J. M. (2010).Young Children and the Environment: Education for Sustainability. London: Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Gülay,H, & Önder, A. (2011) Sürdürülebilir Gelişim İçin Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. Hülya Gülay ve Alev Önder. İstanbul: Nobel Yayınları. Önder, A., & Özkan,B. (2013). Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi. Okluöncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Gaudiano,E. G., & Peters, M. A. (2008). Environmental Education. Identity, Politics and Citizenship. Rotterdam: Sense Publishers. Bell, P.A., Greene, T. C., Fisher, J. D., & Baum, A. (2005). Environmental Psychology. Orlando: Harcourt College Publishers. Davis, J. M. (2010).Young Children and the Environment: Education for Sustainability. London: Cambridge University Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |