OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2201 | İlköğretim için Okul Hazırlığı ve Programları | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. DİCLE AKAY |
Dersin Amacı: | Çocukların okula hazır olmaları konusunda farklılıklar olabileceğini anlamak Okula ve yüksek risk içeren faktörlere hazır olmama Çocukların okula hazır olmaları üzerindeki bir çok etkinin anlaşılması Farklı ilkokul programları Okula hazır olma konusundaki eksiklikleri anlamak Transaksiyonel ve ekolojik modeler ve okula hazır olmak Beyin gelişimi ve akademik beceri kazanımında aile süreçlerinin etkisi Okula hazır olmayı destekleyen aile süreçleri Okula hazır olmayı harekete geçiren özel davranışlar ve bağlamsal kararlar Ebeveynliğin ve okula hazır olma çerçevesindeki beyin gelişimi faktörleri üzerindeki etkisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ogrenciler ders sonunda bunlari yapabilecekler Çocukların okula hazır olmaları konusunda farklılıklar olabileceğini anlamak Okula ve yüksek risk içeren faktörlere hazır olmama Çocukların okula hazır olmaları üzerindeki bir çok etkinin anlaşılması Farklı ilkokul programları Okula hazır olma konusundaki eksiklikleri anlamak Transaksiyonel ve ekolojik modeler ve okula hazır olmak Beyin gelişimi ve akademik beceri kazanımında aile süreçlerinin etkisi Okula hazır olmayı destekleyen aile süreçleri Okula hazır olmayı harekete geçiren özel davranışlar ve bağlamsal kararlar Ebeveynliğin ve okula hazır olma çerçevesindeki beyin gelişimi faktörleri üzerindeki etkisi |
Bu ders anaokuluna veya ilkokula başlayacak olan çocukların okula başlamaya hazır olma durumları üzerine yoğunlaşmaktadır. Çocukların ilkokulda başarılı olabilmeleri için sahip olmaları gereken bir çok beceri üzerinden geçilecektir. Geçiş dönemine ek olarak bir çok ilkokul programı analiz edilip tartışılacaktır. Okula hazırlık üstünde durulurken kapsayıcı tema aynı zamanda kültür ve aile çerçevesinde her çocuğa özgü bireysel ihtiyaçların karşılanması olacaktır. Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Okuma, Tartışma, Grup Çalışması, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Sunum |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması | |
2) | Okula hazırlık nedir | |
3) | Okula hazır bulunuşluk ile ilgili risk faktörleri | |
4) | Okula hazır bulunuşluğu etkileyen etmenler | |
5) | Okul hazır bulunuşluğundaki boşluklar | |
6) | Ekolojik Model | |
7) | ARA SINAV | |
8) | Beyin Gelişimi | |
9) | Okul hazırbulunuşluğu desteklemede aile işlevi | |
10) | Ebeveynlik, beyin gelişimi ve okula hazır bulunuşluk | |
11) | İlkokul programları | |
11) | İlkokul programları | |
12) | İlkokula başlamadan desteklenmesi gereken özel beceriler | |
13) | İlkokula başlamadan desteklenmesi gereken özel beceriler | |
14) | Final Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Booth, Alan, &Crouter, Ann, A., (2008) Disparities in School Readiness: How Families Contribute to Transitions into School . Lawrence Erbaum: New York, New York. |
Diğer Kaynaklar: | Booth, Alan, &Crouter, Ann, A., (2008) Disparities in School Readiness: How Families Contribute to Transitions into School . Lawrence Erbaum: New York, New York. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 10 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |