BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET4201 | Proje Geliştirme ve Yönetimi | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MELTEM ÖZMUTLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere proje yönetimi ilkeleri ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Ders boyunca öğrenciler, proje yönetimi alanında kullanılan temel kavramlar, terminoloji ve yöntemler ile tanıştırılacaktır. Planlama, yürütme, izleme ve kapatma aşamalarını etkili bir şekilde yönetebilmek için gerekli pratik beceri ve araçlar geliştirilecektir. Ders, grup çalışmaları ve projelerle takım çalışmasını ve iş birliğini teşvik ederek paylaşılan öğrenme ve iş birliği ortamı oluşturmayı hedeflemektedir. Ayrıca, öğrenciler farklı proje yönetim metodolojilerini gerçek dünya senaryolarında uygulayarak, analitik düşünme becerilerini geliştirecek ve etkili çözümler üretebileceklerdir. Dersin bir diğer önemli hedefi, proje yönetiminde teknoloji entegrasyonunu vurgulamaktır. Öğrenciler, proje verimliliğini ve iletişimi artırmak için yazılım ve dijital araçlarla çalışma konusunda deneyim kazanacaklardır. Ders sonunda öğrenciler, paydaş yönetimi ve proje başarısı için gerekli olan güçlü iletişim becerilerini geliştirmiş olacak ve proje yönetiminin karmaşıklıklarını etkin bir şekilde ele alabilecek yetkinliğe ulaşacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Proje Yönetiminin Temel Kavramlarını Tanımlar: Proje yönetiminin temel kavramlarını, terminolojisini ve süreçlerini açıklar. Proje yöneticisinin görev ve sorumluluklarını tanımlar. Proje Yönetim Metodolojilerini Kullanır: Waterfall, Agile, Scrum ve Kanban gibi farklı proje yönetim metodolojilerini karşılaştırır. Farklı projelere uygun metodolojileri seçer ve seçimlerini gerekçelendirir. Kapsamlı Proje Planları Oluşturur: Kapsam, zaman çizelgesi, bütçe ve kalite yönetimi gibi konuları içeren detaylı proje planları geliştirir. İş kırılım yapıları (WBS - Work Breakdown Structure) ve Gantt şemaları oluşturur. Risk Analizi ve Yönetimi Yapar: Olası proje risklerini belirler ve niteliksel ve niceliksel risk analizleri gerçekleştirir. Risk azaltma ve risklere yanıt stratejileri geliştirir ve uygular. Proje Ekiplerini Etkin Bir Şekilde Yönetir: Etkili takım oluşturma, motivasyon ve çatışma çözme tekniklerini uygular. Proje ekibi içinde ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. Proje Yönetimi Yazılımlarını Kullanır: MS Project, Trello gibi proje yönetim yazılımlarında yetkinlik kazanır. Proje takibi, raporlama ve iletişim için dijital araçlardan faydalanır. Proje Performansını Değerlendirir: Temel performans göstergeleri (KPIs) kullanarak proje performansını izler ve kontrol eder. Proje değerlendirmeleri ve sonrası incelemeleri (post-project review) yaparak öğrenilen dersleri belirler. Profesyonel Proje Sunumları Hazırlar ve Sunar: Net, anlaşılır ve profesyonel proje sunumları hazırlar ve sunar. Proje yönetimi konularında geri bildirim verir ve tartışmalara katılır. |
Öğretim Yöntemleri: Vaka Analizi (Case Study), Proje Çalışmaları, Teknoloji Destekli Öğrenme, Tartışma ve Analiz |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve beklentilerin paylaşımı Proje kavramına giriş | |
2) | Proje Yönetim Süreçleri ve Metodolojileri | |
3) | Proje Yönetim Süreçleri ve Metodolojileri | |
4) | Proje Planlama - Zaman Yönetimi | |
5) | Proje Planlama - Kapsam ve Maliyet Yönetimi | |
6) | Proje Planlama - Kapsam ve Maliyet Yönetimi | |
7) | Proje Planlama - Risk Yönetimi | |
8) | Ara Sınav / Ara Rapor | |
9) | Proje Yürütme - İletişim Yönetimi Proje Yürütme - Takım Yönetimi | |
10) | Proje İzleme ve Kontrol - Performans Yönetimi | |
11) | Proje Kapatma Süreci | |
12) | Proje Yönetim Yazılımları ve Araçları | |
13) | Proje Yönetim Yazılımları ve Araçları | |
14) | Proje Sunumları ve Geri Bildirim |
Ders Notları / Kitaplar: | Zorunlu okuma materyalleri Itslearning platformu üzerinden öğrencilere yüklenecektir. Required readings will be uploaded to students via Itslearning. |
Diğer Kaynaklar: | Schwalbe, K. (2014). Information Technology Project Management, 7Edt, Canada: Thomson Course Technology. Nieto-Rodrigez, A. (2021). Harvard Business School Project Management Handbook, Harvard Business Review Press. Phillips, M. (Ed.). (2019). The Practitioner's Handbook of Project Performance: Agile, Waterfall and Beyond. Routledge. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 5 |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | 5 |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | 3 |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | 5 |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | 5 |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | 5 |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 4 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | 5 |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | 4 |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | 5 |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | 5 |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | 5 |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | 5 |
15) | Ulusal norm ve kanunlar ile ilgili kişilerarası iletişim, öğretim çerçeveleri ve farklı teknolojilerin kullanımında akıcılık kazanmak. | 5 |