ELT2211 Instructional Technologies and ELT Material DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2211 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Güz 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi UFUK KELEŞ
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin etkili analiz, değerlendirme, seçim ve üretim yaparak bilgisayar teknolojisi ve diğer iletişim araçlarını İngilizce dil öğretimlerine dahil etmek için gerekli becerileri edinmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, öğrenci ihtiyaçlarını analiz etmek; öğrenme hedeflerini tanımlamak; öğretim materyalleri tasarlamak ve geliştirmek; ve materyallerin etkinliğini ve öğrencilerin başarısını değerlendirmek amacıyla teorik bilgileri ve pratik uygulamarla bir araya getirecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrenciler
a. öğretim hedeflerini belirleyip analiz eder,
b. uygun öğretim yöntemlerini ve medyayı seçer,
c. öğretim materyali geliştirir (görsel, işitsel, video ve multimedya),
d. öğretim materyallerinin verimliliğini değerlendirir,
e. bir ekipte üretken bir şekilde çalışarak grup içi çalışma becerilerini geliştirir, ve
f. öğretim materyali tasarımındaki etik konulara ilişkin bir anlayış geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu ders, hizmet öncesi öğretmenleri etkili analiz, değerlendirme, seçim ve üretim yaparak bilgisayar teknolojisini ve diğer iletişim araçlarını İngilizce dil öğretimlerine dahil etmeye hazırlar. Öğrenciler çeşitli projelerini tamamlamak için gruplar halinde çalışır.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Tartışma, Proje, Okuma, Konuk Konuşmacı, İşbirlikli Öğrenme, Eğitsel Oyunlar, Teknoloji Destekli Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to course Greeting and going over the syllabus
2) Exploring student learning Lecture and discussions Chapter 1
3) Designing instruction and assessing learning Lecture and discussions Chapter 2
4) Integrating tech. and media into instruction: The ASSURE model Lecture and discussions Chapter 3
5) Designing Digital Learning Environments Lecture and discussions Chapter 4
6) ISTE Standards Self-Study and Reflection Writing
7) Engaging Learners with Digital Devices and Web 2.0 Tools Lecture and discussions Chapter 5 and & Chapter 6
8) MID-TERM Revision of previous weeks’ content
9) Gamifying ELT Materials Lecture and discussions Liman-Kaban (2021) Chapter11
10) The Use of AI in Preparation of ELT Materials Guest Lecturing
11) Student Presentations Presentation and Discussion
12) Student Presentations Presentation and Discussion
13) Student Presentations Presentation and Discussion
14) Student Presentations Presentation and Discussion
15) Finals Self-Study and Revision

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: a. Liman Kaban, A. (2021). Gamifying ELT materials. In S. Altıner & K. Dikilitaş (Eds.) Material Design in ELT (pp. 293-324). Eğiten Kitap.

b. Smaldino, S.E., Russell, J.D., Heinich, R. & Molenda, M. (2019). Instructional technology and media for learning. (12th Ed). Pearson.
Diğer Kaynaklar: a. Liman Kaban, A. (2021). Gamifying ELT materials. In S. Altıner & K. Dikilitaş (Eds.) Material Design in ELT (pp. 293-324). Eğiten Kitap.

b. Smaldino, S.E., Russell, J.D., Heinich, R. & Molenda, M. (2019). Instructional technology and media for learning. (12th Ed). Pearson.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 5
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 1 15 15
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 15 15
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 5
2) İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır.
3) Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. 3
4) İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. 1
5) Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
6) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. 5
7) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. 5
8) İngilizce öğretim süreçlerini planlar. 3
9) İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. 3
10) İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
11) Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
12) Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
14) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
15) Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
16) Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
17) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. 4