Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction to course |
Greeting and going over the syllabus |
2) |
Exploring student learning |
Lecture and discussions
Chapter 1
|
3) |
Designing instruction and assessing learning |
Lecture and discussions
Chapter 2 |
4) |
Integrating tech. and media into instruction: The ASSURE model |
Lecture and discussions
Chapter 3
|
5) |
Designing Digital Learning Environments |
Lecture and discussions
Chapter 4 |
6) |
ISTE Standards |
Self-Study and Reflection Writing |
7) |
Engaging Learners with Digital Devices and Web 2.0 Tools |
Lecture and discussions
Chapter 5 and & Chapter 6
|
8) |
MID-TERM |
Revision of previous weeks’ content |
9) |
Gamifying ELT Materials |
Lecture and discussions
Liman-Kaban (2021) Chapter11
|
10) |
The Use of AI in Preparation of ELT Materials |
Guest Lecturing |
11) |
Student Presentations |
Presentation and Discussion |
12) |
Student Presentations |
Presentation and Discussion |
13) |
Student Presentations |
Presentation and Discussion |
14) |
Student Presentations |
Presentation and Discussion |
15) |
Finals |
Self-Study and Revision |
Ders Notları / Kitaplar: |
a. Liman Kaban, A. (2021). Gamifying ELT materials. In S. Altıner & K. Dikilitaş (Eds.) Material Design in ELT (pp. 293-324). Eğiten Kitap.
b. Smaldino, S.E., Russell, J.D., Heinich, R. & Molenda, M. (2019). Instructional technology and media for learning. (12th Ed). Pearson.
|
Diğer Kaynaklar: |
a. Liman Kaban, A. (2021). Gamifying ELT materials. In S. Altıner & K. Dikilitaş (Eds.) Material Design in ELT (pp. 293-324). Eğiten Kitap.
b. Smaldino, S.E., Russell, J.D., Heinich, R. & Molenda, M. (2019). Instructional technology and media for learning. (12th Ed). Pearson.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
5 |
2) |
İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. |
|
3) |
Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
3 |
4) |
İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. |
1 |
5) |
Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
6) |
İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
5 |
7) |
İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
5 |
8) |
İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
3 |
9) |
İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
3 |
10) |
İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
11) |
Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
|
12) |
Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
|
13) |
Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
|
14) |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
15) |
Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
|
17) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
4 |