DKT2003 Kognitif NörobilimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DKT2003 Kognitif Nörobilim Güz 2 0 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM CAN YAŞA
Dersin Amacı: Bu dersin amacı temel kognitif sinirbilim içeriklerini ve patolojik süreçlerle olan ilişkilerini açıklamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kognitif işlevleri tanımlayabilecek ve nasıl ölçülebilecekleri hakkında (nöropsikolojik testler) fikir sahibi olur.
2. Aleksi, agrafi, akalkuli hakkında fikir sahibi olur.
3. Bellek, yürütücü işlevler, apraksi, agnozi, görsel mekânsal işlevler ayrıntılı bilgi sahibi olur.
4. Alzheimer hastalığı, frontotemporal demans, vasküler demans, Parkinson demansı, Lew cisimcikli demans ve kompleks parsiyel epilepsi hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, ders izlencesinin tanıtımı
2) Nöropsikolojik değerlendirme
3) Çocuklarda biliş ve davranış gelişimi I
4) Çocuklarda biliş ve davranış gelişimi II
5) Okuma ve alkesiler
6) Yazı yazma ve agrafiler
7) Ara sınav
8) Sayısal yetenek ve akalkuli
9) Sinirbilim bakış açısıyla bellek
10) Alzheimer Hastalığı
11) Frototemporal demans
12) Vasküler Demans
13) Lewy cisimcikli demans, Normal basınçlı hidrosefali, Kompleks parsiyel epilepsi
14) Dersin değerlendirilmesi ve genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Davranış Nörolojisi Nobel Tıp Kitabevleri Editör: Prof. Dr. Oğuz Tanrıdağ
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 2
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 1
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 2
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 2
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 2
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 1