Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
Beklentiler
Zaman yönetimi
Günlük Planlama
Hedefler
|
|
2) |
Düşük Bütçeli Tanıtım
Proje 1 süreç.
Görsel Dil oluşturma
Kurum içi–Ajans/Tasarım Firması-Serbest Tasarımcı-Ajans Sahibi
Portfolio çeşitleri
|
|
3) |
Proje 1 süreç.
|
Portfolyo inceleme |
4) |
Özgeçmiş yazma
İş başvuru hazırlığı
|
|
5) |
Mülakat |
|
6) |
Kendini Tanıtma-Duyurma
Dijital portfolyo
İletişim ağı kurma |
|
7) |
Düşük Bütçeli Tanıtım Sunumları-Proje 1 Teslim
Proje 2: Yüksek Bütçeli Tanıtım
|
|
8) |
Giriş
Beklentiler
Zaman yönetimi
Günlük Planlama
Hedefler
Proje 2 süreç.
Çarpıcı portfolyoları araştırma
|
|
9) |
Proje 2 süreç.
Çarpıcı portfolyoları araştırma
|
|
10) |
Proje 2 süreç. |
|
11) |
Toplu tartışma, eleştiri |
|
12) |
Sunum pratikleri |
|
13) |
Sunumdan önce son düzeltmeler |
|
14) |
Yüksek Bütçeli Tanıtım Portfolyo Gösterimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|