VCD4136 Principles of ColorBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4136 Renk Prensipleri Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders öğrencinin rengin kendi öznel dilini ve kullanımını anlamasına yöneliktir. Ders, çeşitli renk teorilerinin prensiplerini uygulatmayı ve doğal ve suni ışıktaki uygulamalarının da ele alınmasını hedefler. Ders içi egzersizlerle renk ve ışığı yaratıcı biçimde birleştiren projeler üretilir. Farklı renk ve ışık uygulamaları sınıf içi egzersizlerle araştırılır. Öğrencilerden güncel renk ve ışık uygulamaları ve ürünlerini araştırıp bir arşiv oluşturmaları beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Renk ve ışık teorisinin temellerini problem çözme odaklı ortaya koymak
2) Farklı materyallerden, kağıt ve kumaşlardan güncel bir renk arşivi oluşturmak
3) Bireysel renk armonilerini belirli tasarım şemaları için yaratmak
4) Rengin başat eleman olduğu tasarım çalışmaları üzerinden renk terminolojisini tanımlama becerisi kazanmak
5) Renk üzerine doğru ve güncel terminolojiyi kullanmakta alışkanlık kazanmak
6) Rengin tasarım ve sanatla bağlantılı kullanımlarındaki akademik literatürün farkında olmak
7) Rengin duygusal ve duyumsal etkisi üzerine araştırmalar yapmak

Dersin İçeriği

Ders üç bölümden oluşur.

İlk aşamada, öğrenci pek çok renk ve fiziğin bir konusu olan ışık teorisini öğrenir. Renk etkileşimlerinin etkileri sınıf içi egzersizlerle vurgulanır. Öğrenciler kendi renk armonilerini farklı tasarım problemleri için yaratırlar.
İkinci bölüm sanat ve tasarım eserlerindeki renk atıflarına odaklanır. Renk, bir fikrin taşıyıcısı olarak ve duygusal içeriği ile araştırılır ve öznel bir bakış noktasından sorgulanır.
Dersin üçüncü bölümü farklı projelerle kişisel renk ifadelerine yer vermektedir. Son olarak da kavramsal, duygusal, duyumsal ve tasarım içeriği başat olarak renk tarafından kurulan bir poster çalışması yapılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.HAFTA: Renk ve ışık teorilerine giriş: Sunum:RENK NEDİR?
2) 2. HAFTA : Renk teorileri ve renk analizi:Renkte miktar analizi
3) 3. HAFTA : Renk terminolojisini tekrar etmek ve bilgisayar ortamında renk terminolojisi için kullanılmak üzere gri skalası oluşturmak.
4) 4. HAFTA : Düz renk ilişkileri için sınıf içi egzersiz. Aydınlık/karanlık ilişkisi
5) 5. HAFTA :Renk kontrastı sınıf içi egzersizi Simultane renk kontrastı
6) 6. HAFTA : Renk etkileşimleri üzerine sunumlar RENK ARMONİLERİ: Bireysel renk armoni şemaları oluşturma
7) 7. HAFTA : Renk çarkları- Renk teorileri ve Farklı Renk Çarkları: Kendi renk çarkını hazırlamak
8) 8. HAFTA : Çeşitli tasarım problemleri için kendi renk çarkını hazırlamak
9) 9. HAFTA:Sanat ve tasarım tarihi ile ilşkili olarak renk atıfları
10) 10. HAFTA : Renk ifadesi –uyum+denge+zıtlık yansıtmak üzere renk kompozisyonları oluşturan sınıf içi egzersizler
11) 11. HAFTA : Lecture:Renk bir fikri iletir: KIRMIZI_SARI_TURUNCU Türk ve Avrupa sanat eserlerinde rengin kullanımı
12) 12. HAFTA : Lecture : Renk bir fikri iletir: MAVİ_YEŞİL_MOR Türk ve Avrupa sanat eserlerinde rengin kullanımı
13) 13. HAFTA : Poster için ilüstrasyona yönelik renk çalışması
14) 14. HAFTA: Çeşitli çözümlemeler üzerine yeni düzenlemeleri sınıf içi tartışmak.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Albers, Josef. Interaction of colour. Yale University Press, 1975.
Beck, Jacob, Surface Color Perception. 1972.
Berlin B. and P. Kay. Basic Color Terms. 1991.
Birren, Faber, Color Perception in Art. 1976.
Birren, Faber. Principles of Color. Van Nostrand Reinhold Co, 1969
Boring, Edwin G., Sensation and Perception in The History of Experimental
Psychology.1942, Chapter 3.
Bomford, david&Roy, Ashok, Color, National Gallery Pocket Guide, 2000.
Burnham, R.W., R.M. Haines and C.J. Bartleson. Color: a guide to basic facts and concepts
Chevreul, M.E. Harmony and Contrast of Colors, 1967.
Dyer, Richard. White. Routledge, 1997.
Evans, Ralph M. An Introduction to Color. 1948
Gage, John, Color and Culture. 1993.
Gage, John, Color and Meaning, 1999
Goethe, J.W., Theory of Colours. 1971.
Gombrich, Ernst. ‘From light to paint’, in Art and Illusion: a study in the psychology of pictorial representation. Phaidon, 1960.
Gombrich, Ernst. ‘Expression and communication’, in Meditations on a Hobby Horse. Phaidon, 1988.
Hall, Marcia, Color and Meaning: Practice and Theory in Renaissance Painting. 1992.
Itten, Johannes, The Elements of Color. 1961
Itten, Johannes, The Art of Color. 1961
Katz, David, The World of Colour. 1935.
Kemp, Martin. The Science of Art: optical themes in western art from Brunelleschi to Seurat. Yale University Press, 1990.
Kueppers, Harald, The Basic Law of Color Theory. 1982.
Lamb, T. and Bourriau, (eds.), Colour: Art & Science. Cambridge, 1995.
Lichtenstein, Jacqeuline, The Eloquence of Color: Rhetoric and Painting in the French Classical Age, University of California Press, 1993.
Munsell, Albert H. A Grammar of Color. Ed. and intro by Faber Birren. Van Nostrand Reinhold Co., 1969.
Ratliff, Floyd, Paul Signac and Color in Neo-impressionism. 1992.
Riley, Charles. Color codes. University Press of New England, 1995.
Rood, Ogden N.,Modern Chromatics with Applications to Art and Industry. 1908
Saçlıoğlu, Mehmet Z. Renge Başlangıç, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Tekstil Ana Sanat Dalı renk ders notları.
Sargent, Walter, The Enjoyment and Use of Color. 1964.
Sloane, Patricia, (Ed.), Primary Sources: Selected Writings on Color from Aristotle to Albers. 1991
Turner, JaneThe Dictionary of Art (ed. Jane Turner, 1996)
Vanderpoel, Emily Noyes, Color Problems. 1903.
Varley, Helen. Colour. Mitchell Beazley, 1980.
Willard, Christopher, Watercolor Mixing: The 12-Hue Method, 2000
Willard, Christopher, "Surface Film Color," in Aspects of Color. 1995
Wurmfeld, Sanford, Color Documents: A Presentational Theory. 1985.
Zelanski, Paul&Fischer, Mary, Color, 3rd ed. 1994.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 60
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 5
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler