İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4413 | Finans Alanında Dijitalleşme Uygulamaları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | B.A |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SELDA EKE |
Dersin Amacı: | Dijital Finans, Fintech şirketleri tarafından sağlanan çeşitli müşteri iletişim ve etkileşim biçimlerini sağlayan finansla ilgili yazılımlarla birlikte çok sayıda finansal ürünü kapsar. Finansal kurumlar dijitalleşmede öncü bir role sahiptir. Bununla birlikte aynı ekosistemde yer alan şirketler de gelişmelerden yararlanmak için finansal kuruluşların uygulamalarını takip etmekte ve operasyonel mükemmelliğe sahip olmak için iş süreçlerini ve operasyonel prosedürlerini yeniden gözden geçirmektedir. Dijital platformlar üzerinden tasarlanan finans çözümleri, şirketlerin finansal kaynaklara daha fazla erişmesini sağlamaktadır. Bu açıdan dijital finans, finansal kuruluşlardan hizmet alan şirketler tarafından pro-aktif olarak izlenmesi gereken bir alan haline gelmiştir. Bu derste, bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki yeni trendler, dijitalleşme yoluyla yenilikçi çözümler açısından incelenmektedir. Öğrencilere temel fintech kavramları ve dijital finans uygulamaları tanıtılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Öğrenciler, finansal kurumların dijitalleşme çabaları hakkında genel bilgi sahibi olacaklardır. 2)Öğrenciler, dijital ekonominin kolaylaştırıcıları olarak fintech'lerin rolünü anlayacaklardır. 3)Öğrenciler dijital finans alanındaki gelişmeleri uluslararası ölçekte takip edebileceklerdir. 4)Öğrenciler dijital finansta kullanılan bazı temel kavramlar ve terminoloji hakkında bilgi sahibi olacaklardır. 5)Öğrenciler dijital finans alanındaki gelişmeleri şirketler açısından da gözlemleyebileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel tanıtım: Ders programı açıklanacaktır. Ders içeriği ile ilgili tanıtım yapılacaktır: Finansal Hizmetler Ekosisteminde Bozulma; Bankalar ve sigorta şirketleri değişen müşteri beklentileri ışığında hizmet veriyor Dijital ekonomi bağlamında Fintech'ler, dijital ekonomide kolaylaştırıcılar. | Öğretim üyesi sunumu |
2) | Yeni Teknolojinin Temelleri; bulut bilişim , blok zinciri ve DLT ve türleri AI , Makine Öğrenimi , nesnelerin interneti . Finansal Hizmetlerde Yapay Zeka, Algoritmik Ticaret, Giyilebilir Bankacılık, Robo Danışmanları, Sohbet Robotları. Açık bankacılık | Atanan okumalar ve ders sunumları |
3) | Dijital Para ; Kripto varlıklar , kriptofinans ( okuma ve tartışma ) Dijital Ödemeler , açık bankacılığın değişen manzarası | Atanan okumalar ve ders sunumları |
4) | Speaker 1 | |
5) | Midterm ( can be postponed to week 6 or 7) | Quiz |
6) | Dijital Finansal Danışmanlık ; Varlık Hizmetleri, Sermaye Piyasaları, Yatırım ve Portföy Yönetiminde Kesintiler Dijital Kredi, Kredi Platformları ve Kitle Fonlaması | Atanan okumalar ve ders sunumları |
7) | Konuşmacı 2 | |
8) | Wealthtech, Regtech, KYC; uygulamalar aracılığıyla temel kavramlar ve uygulamalar | Atanan okumalar ve ders sunumları |
9) | Dijital sigorta ; insurtech'ler, değişen müşteri beklentileri, durum çalışmaları | Atanan okumalar ve ders sunumları |
10) | Konuşmacı 3 | |
11) | Öğrenci Sunumları | Gruplar sunum yapacak |
12) | Öğrenci Sunumları | Gruplar Sunum yapacak |
13) | Öğrenci Sunumları | Gruplar sunum yapacak |
14) | Özet |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Books : - Fintech , the New DNA of Financial Services , Pranay Gupta ve Mandy Tham, DEg Press( available online in the library ) - Fintech Book , Susanne Chishti , Janos Barberis, Wiley ( available online in the library, online ) - Digital Banking Revolution. How Fintech Companies are transforming the Retail Banking Industry , Luigi Wewege, Michel Thomsett ( available online in the library ) * The lecturer will also indicate and /or share some other reading materials, pdf files from relevant web sites and/ or youtube videos as main or supplementary study materials ( They will be all inserted in itslearning , either in Resources section or in Discussion forum ) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 3 | 7 | 21 |
Küçük Sınavlar | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 159 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |