İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4453 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLGE UYAN ATAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere, kuruluşların odaklarını hissedarlara hizmet etmekten şirketin faaliyetlerinin çeşitli paydaşlar üzerindeki etkisini dikkate almaya genişletmeleri gerekip gerekmediğini incelemeyi içeren kurumsal sosyal sorumluluk kavramını tanıtır. Kurumsal sosyal sorumluluğu uygulamak, bir şirketin iş hedeflerini toplumsal beklentilerle birleştirmesini gerektirir. Bunu yapmak, aşağıdakiler gibi karmaşık soruları ele almak anlamına gelir: İşletmelerin faaliyet gösterdikleri toplumlara karşı ne tür yükümlülükleri vardır? Şirketlerin ve onların dış paydaşlarının çıkarları birbiriyle uyumlu olabilir mi yoksa içsel bir çatışma içindeler mi? |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu kursu tamamladıktan sonra, şunları yapabilmelisiniz: 1. Kurumsal sosyal sorumluluğun (KSS) kapsamını ve karmaşıklığını inceleyin. 2. KSS konularını incelerken çok paydaşlı bir bakış açısı sergileyin. 3. Şirketlerin toplumdaki rolünü anlamak. 4. Kurumsal strateji ile KSS arasındaki bağlantıları ve misyon ve vizyon gibi temel kurumsal ilkeler üzerindeki etkiyi analiz edin. 5. KSS alanında var olan çoklu bakış açılarını ve ödünleşimleri karşılaştırın ve karşılaştırın. 6. Kurumsal liderlerin KSS programlarını geliştirirken karşılaştıkları karmaşık sorunları analiz edin. 7. Çeşitli kuruluşların KSS'ye bağlılık düzeyini değerlendirin ve bunun nasıl bir rekabet avantajı kaynağı olabileceğini açıklayın. 8. KSS uygulamasının kurum kültürü üzerindeki etkisini, özellikle sosyal konularla ilgili olarak analiz edin. 9. Sürdürülebilirlik, KSS raporlarını inceler ve okuyup anlamak. 10. Şirketlerin KSS stratejileri hakkında değerlendirme yapabilme. |
Bu ders, eleştirel yaklaşımın dünyadaki toplulukları iyileştirmek ve potansiyel tuzaklar hakkında farkındalık yaratmak için sahip olabileceği büyük potansiyeli gösteren vakaları araştıran KSS'deki teori ve pratik çalışma kavramları hakkındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kurumsal Sosyal Sorumluğa Giriş | |
2) | Kurumsal Sosyal SorumluğunTanımı Sürdürülebilirlik Raporlamasına göre insan hakları nelerdir? | |
3) | İş Yaşamında Sürdürülebilirlik | |
4) | Sürdürülebilir Olmayan Kurumsal Uygulamalar | |
5) | Çevresel ve Sosyal Eğilimler | |
6) | Sürdürülebilirlik Raporlama ve Sertifikasyon Standartları | |
7) | Önemlilik ve Paydaş Haritalaması | |
8) | Vize | |
9) | Müşteriler ve sürdürülebilirlik | |
10) | Çalışanlar ve Sürdürülebilirlik | |
11) | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve tedarik zinciri ilişkisi | |
12) | Devlet/Kurumsal Yönetim ve Mali Konular | |
13) | Sosyal, Hayırsever projeler, STK'lar | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer's slides (itslearning) |
Diğer Kaynaklar: | Changing Business from the Inside Out: A Tree-Hugger's Guide to Working in Corporations Mohin, Tim (2012) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 4 | 1 | 4 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 2 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 3 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 3 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 2 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 2 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 4 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 5 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 3 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 3 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 5 |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |