FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1375 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri II | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ADEM ÖZER |
Dersin Amacı: | Bu ders iş hayatında sıkça kullanılan ofis programlarını, özellikle Excel programını ileri düzeyde bilme ve kullanma becerisiyle birlikte güncel kullanılan programlara yönelik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Ayrıca bazı senaryolar ile öğrencilerin çözüm üretebilme becerileri arttırılması hedeflenmektedir. Bu derste anlatım, bireysel çalışma, tartışma, okuma , teknoloji destekli öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. Microsoft Word: • Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturabilecek ve biçimlendirebilecek. • Tablolar, grafikler ve resimler ekleyebilecek. • Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulayabilecek. • Uzun belgeleri bölümlere ayırabilecek ve dizin oluşturabilecek. • Formlar ve anketler hazırlayabilecek. • Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışabilecek. Microsoft Excel: • Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirebilecek. • Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirebilecek. • Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanabilecek. • Pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanabilecek. • Farklı veri kaynaklarından veri alabilecek ve işleyebilecek. Microsoft PowerPoint: • Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlayabilecek. • Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanabilecek. • Sunumlara ses, video ve resim ekleyebilecek. • Sunumları farklı formatlarda kaydedebilecek ve paylaşabilecek. • Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girebilecek. |
Bu ders, öğrencilere temel ve ileri düzeyde Microsoft Word, Excel ve PowerPoint becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, yapay zekâ destekli sunum araçları ve ofis yazılımlarındaki yeni teknolojilerin kullanımına dair bilgiler içermektedir. Ders boyunca belge oluşturma, veri analizi, profesyonel sunum hazırlama gibi pratik uygulamalar yapılacak; akademik ve iş dünyasına yönelik beceriler geliştirilecektir. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım Tartışma Bireysel Çalışma Okuma Teknoloji Destekli Öğrenme 1. Hafta Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları 2. Hafta MS Word • Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme 3. Hafta MS Word • Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma 4. Hafta MS Word • Word'de formlar ve anketler hazırlama Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma 5. Hafta MS Excel • Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme 6. Hafta MS Excel Coursera Dersi Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma 7. Hafta MS Excel • Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanma Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme 8. Hafta Ara Sınav 9. Hafta MS PowerPoint • Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama 10.Hafta MS PowerPoint • Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma Sunumlara ses, video ve resim ekleme 11.Hafta MS PowerPoint • Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme 12. Hafta Yeni Teknolojiler • Yapay Zekâ Sunum Araçları Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai) Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama 13. Hafta Yeni Teknolojiler • Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması 14. Hafta Özet ve Soru-Cevap |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları | |
2) | Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme | |
3) | Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma | |
4) | Word'de formlar ve anketler hazırlama Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma | |
5) | Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme | |
6) | Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma | |
7) | Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanma Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme | |
8) | Ara Sınav haftası | |
9) | Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama | |
10) | Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma Sunumlara ses, video ve resim ekleme | |
11) | Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme | |
12) | Yapay Zekâ Sunum Araçları Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai) Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama | |
13) | Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması | |
14) | Özet ve Soru-Cevap |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | "İleri Düzey Excel 2019", Seçkin Yayınları, 9.Baskı, Ömer Bağcı Office 2016/ Tolga Demirhan; Pınar Aydan Demirhan, İlker Hacıoğlu, Altan Mesut |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Ödev | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |