GEP0630 Technology AddictionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0630 Teknoloji Bağımlılığı Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜNEŞ AKÇA
Opsiyonel Program Bileşenleri: This course emphasizes the importance of conscious use of technology and internet addiction. Topics such as the concept of addiction, digital diseases, social media and gaming addiction will be examined and the physical, psychological and social effects of technology will be discussed. In addition, safe internet use, cyberbullying and digital violence will be addressed and addiction prevention and control strategies will be emphasized. Lecture, group work, individual study, reading, cooperative learning and technology supported learning methods and techniques are used in the course.
Dersin Amacı: Öğrencilere teknoloji bağımlılığının yol açabileceği riskleri tanıtmak; öğrencileri akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yaratan teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal düzeyde yaratabileceği etkiler hakkında bilgilendirmek ve öğrencilerin teknoloji bağımlılığı karşısında önleyici mekanizmalar ve baş etme yolları hakkında farkındalık kazanmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1.Öğrenci, bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı ile ilgili kuramlara ve kavramlara hâkim olur.
2. Öğrenci, teknoloji bağımlılığının alt türleri olan akıllı telefon bağımlılığı, internet bağımlılığı ve sosyal medya bağımlılığı gibi alt türleri tanır ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları bilir.
3. Öğrenci, akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yapıcı teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal hayat üzerinde yaptığı etkileri anlama ve analiz etme yeteneğine erişir.
4. Öğrenci, teknoloji bağımlılığına karşı alınabilecek çeşitli önleyici mekanizmalar ve baş etme yolları hakkında farkındalık kazanır.
5. Öğrenci, dijital mahremiyet ve siber güvenlik kavramlarının teknoloji bağımlılığı karşısındaki önemini kavrar.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Önemi Dersten Beklentiler
2) Bağımlılık kavramları Bağlılık mı bağımlılık mı?
3) Dijital hastalıklar Bağımlılığı önleme
4) Teknolojinin rolü ve önemi Teknolojinin fiziksel, ruhsal ve sosyal etkileri
5) Teknoloji bağımlılığı-özellikleri Teknolojinin kötüye kullanımı Teknoloji ne zaman bağımlılık haline gelir?
6) İnternet kullanım amaçları İnternet bağımlılığı tanımı İnternet bağımlılığı türleri İnternet bağımlılığını kontrol için öneriler
7) Güvenli internet nedir? Güvenli internet kullanımı için öneriler
8) Ara Sınav Haftası
9) Sosyal medya bağımlığı Sosyal medya kullanım oranları Sosyal medya bağımlılığının ilişkilere etkisi
10) Dijital oyun bağımlılığı tanımı Dijital oyun bağımlılığı kriterleri Dijital oyun bağımlılığının ilişkilere etkisi
11) Ekran bağımlılığı Çocuklarda ekran bağımlılığı
12) Siber zorbalık Dijital şiddet Öneriler
13) Ödev Sunumları
14) Ödev Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Küçükvardar, M. (2020). Teknoloji Bağımlılığı ve Dijital İstila. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Akkaş, İ. (2019). Teknoloji Bağımlılığı. Konya: Eğitim Yayınevi.
Öztürk, A. (2021). COVID-19 Pandemi Sürecinde Bilişim Teknolojileri Bağımlılığı. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (1), 195-219.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 24 72
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 3
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 5
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 4
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 5
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 4