Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
GE-Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Hibrit
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi GÜNEŞ AKÇA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
This course emphasizes the importance of conscious use of technology and internet addiction. Topics such as the concept of addiction, digital diseases, social media and gaming addiction will be examined and the physical, psychological and social effects of technology will be discussed. In addition, safe internet use, cyberbullying and digital violence will be addressed and addiction prevention and control strategies will be emphasized. Lecture, group work, individual study, reading, cooperative learning and technology supported learning methods and techniques are used in the course. |
Dersin Amacı: |
Öğrencilere teknoloji bağımlılığının yol açabileceği riskleri tanıtmak; öğrencileri akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yaratan teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal düzeyde yaratabileceği etkiler hakkında bilgilendirmek ve öğrencilerin teknoloji bağımlılığı karşısında önleyici mekanizmalar ve baş etme yolları hakkında farkındalık kazanmasını sağlamaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Önemi
Dersten Beklentiler |
|
2) |
Bağımlılık kavramları
Bağlılık mı bağımlılık mı?
|
|
3) |
Dijital hastalıklar
Bağımlılığı önleme
|
|
4) |
Teknolojinin rolü ve önemi
Teknolojinin fiziksel, ruhsal ve sosyal etkileri |
|
5) |
Teknoloji bağımlılığı-özellikleri
Teknolojinin kötüye kullanımı
Teknoloji ne zaman bağımlılık haline gelir?
|
|
6) |
İnternet kullanım amaçları
İnternet bağımlılığı tanımı
İnternet bağımlılığı türleri
İnternet bağımlılığını kontrol için öneriler |
|
7) |
Güvenli internet nedir?
Güvenli internet kullanımı için öneriler |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Sosyal medya bağımlığı
Sosyal medya kullanım oranları
Sosyal medya bağımlılığının ilişkilere etkisi
|
|
10) |
Dijital oyun bağımlılığı tanımı
Dijital oyun bağımlılığı kriterleri
Dijital oyun bağımlılığının ilişkilere etkisi |
|
11) |
Ekran bağımlılığı
Çocuklarda ekran bağımlılığı
|
|
12) |
Siber zorbalık
Dijital şiddet
Öneriler |
|
13) |
Ödev Sunumları |
|
14) |
Ödev Sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
3 |
3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
5 |
4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
4 |
5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
4 |
11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
5 |
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
4 |