YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0375 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri II | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | ADEM ÖZER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Problem Çözme Becerileri: o Bu ders, öğrencilere BİT araçlarını kullanarak çeşitli problemleri çözme becerilerini kazandırır. o Öğrenciler, ödevler ve projeler aracılığıyla gerçek hayattaki problemleri çözmek için BİT araçlarını kullanmayı öğrenirler. Eleştirel Düşünme Becerileri: o Bu ders, öğrencilere BİT araçlarını kullanırken eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. o Öğrenciler, BİT araçlarının kullanımının etik ve sosyal etkilerini değerlendirmeyi öğrenirler. Bilişim Teknolojilerine İlişkin Bilgi: o Bu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri kavramları ve ilkeleri hakkında bilgi verir. o Öğrenciler, veri güvenliği ve yedekleme gibi önemli konularda bilgi sahibi olurlar. Kariyer Fırsatları: o Bu ders, öğrencileri BİT alanındaki çeşitli kariyerlere hazırlar. o Bu dersin kazandırdığı beceriler, birçok sektörde aranan beceriler arasındadır |
Dersin Amacı: | Bu ders iş hayatında sıkça kullanılan ofis programlarını, özellikle Excel programını ileri düzeyde bilme ve kullanma becerisiyle birlikte güncel kullanılan programlara yönelik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Ayrıca bazı senaryolar ile öğrencilerin çözüm üretebilme becerileri arttırılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. Microsoft Word: • Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturabilecek ve biçimlendirebilecek. • Tablolar, grafikler ve resimler ekleyebilecek. • Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulayabilecek. • Uzun belgeleri bölümlere ayırabilecek ve dizin oluşturabilecek. • Formlar ve anketler hazırlayabilecek. • Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışabilecek. Microsoft Excel: • Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirebilecek. • Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirebilecek. • Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanabilecek. • Pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanabilecek. • Farklı veri kaynaklarından veri alabilecek ve işleyebilecek. Microsoft PowerPoint: • Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlayabilecek. • Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanabilecek. • Sunumlara ses, video ve resim ekleyebilecek. • Sunumları farklı formatlarda kaydedebilecek ve paylaşabilecek. • Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girebilecek. |
1. Hafta Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları 2. Hafta MS Word • Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme 3. Hafta MS Word • Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma 4. Hafta MS Word • Word'de formlar ve anketler hazırlama Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma 5. Hafta MS Excel • Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme 6. Hafta MS Excel Coursera Dersi Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma 7. Hafta MS Excel • Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanma Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme 8. Hafta Ara Sınav 9. Hafta MS PowerPoint • Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama 10.Hafta MS PowerPoint • Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma Sunumlara ses, video ve resim ekleme 11.Hafta MS PowerPoint • Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme 12. Hafta Yeni Teknolojiler • Yapay Zekâ Sunum Araçları Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai) Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama 13. Hafta Yeni Teknolojiler • Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması 14. Hafta Özet ve Soru-Cevap |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları | |
2) | Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme | |
3) | Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma | |
4) | Word'de formlar ve anketler hazırlama Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma | |
5) | Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme | |
6) | Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma | |
7) | Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanma Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme | |
8) | Ara Sınav (Online) | |
9) | Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama | |
10) | Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma Sunumlara ses, video ve resim ekleme | |
11) | Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme | |
12) | Yapay Zekâ Sunum Araçları Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai) Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama | |
13) | Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması | |
14) | Özet ve Soru-Cevap |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | "İleri Düzey Excel 2019", Seçkin Yayınları, 9.Baskı, Ömer Bağcı Office 2016/ Tolga Demirhan; Pınar Aydan Demirhan, İlker Hacıoğlu, Altan Mesut |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 90 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 90 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |