GEP0213 Cultural Heritage and Sustainable CitiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0213 Kültürel Miras ve Sürdürülebilir Şehirler Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere, kültürel mirasının şehir yaşamı, turizm, diplomasi gibi farklı alanlara olan etkisi ve önemi hakkında bilgi kazandırılarak, hem yaşadıkları şehir ve sahip oldukları kültürel miras hakkında bir bilinç kazandırılırken, hem de bunların nasıl korunacağı, sürdürülebileceği ve katma değer yaratabileceği hakkında bir farkındalık yaratılacaktır. Kültürel miras konusunda yapılan uluslararası çalışmalar, örgütler, kanunlar incelenerek, dünyadaki sürdürülebilir şehir örnekleri incelenecek, bu noktada Türkiye’de yapılan ve yapılması gereken çalışamalara karşılaştırmalı bir bakış açısı getirilebilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler; 1) Kültür Mirası, korunması ve yönetimi konusunda bilinç kazanır, tanımlama yapabilirler.
2) Sürdürülebilir şehir kavramını açıklayabilirler.
3) Şehirlerde tarihsel sürdürülebilirlik kavramını kültürel miras örnekleriyle analiz eder.
4) Kültürel mirasın korunması ve sürdürülebilirliği konusunda uluslararası uygulama ve standartları öğrenirler.
5) Türkiye ve dünya kentlerinden kültürel mirasın korunması ile ilgili örnekleri incelerler.
6) Özellikle İstanbul tarihi, kültürel ve sosyal hayatı hakkında bilinç kazanmak, örnekleme yapabilirler.
7) Belli başlı müzeleri tanırlar ve müzecilik kavramını öğrenirler.
8) Kültürel mirasla ilgili Türkiye’de kültür politikaları ve kurumlar hakkında bilgi sahibi olurlar ve tartışabilirler.

Dersin İçeriği

Dersin yüz yüze ve çevrimiçi, hibrit bir şekilde sürdürülmesi ve ders anlatımlarının yanı sıra haftalık etkinlik, gezi, müze ziyareti gibi etkinliklerle de desteklenerek öğrencilerin farkındalık ve sahiplik kazanmaları planlanmaktadır. Ayrıca klasik sınavların dışında öğrencilerin konuyu benimseyebilmeleri ve kendi fikirlerini de geliştirebilmeleri için araştırma ve proje odaklı sınav ve ödevlerin yapılması düşünülmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilir Şehir ve Kültür Mirası Nedir?
2) Kültür Mirasının Korunması ve Sürdürülebilirliği Neden Önemlidir?
3) Dünyada Sürdürülebilir Şehirler ve Kültür Mirası Yönetimi
4) Antik Dönem İstanbul Tarihi ve Mevcut Eserleri
5) Roma Dönemi İstanbul Tarihi ve Mevcut Eserleri
6) Osmanlı Dönemi İstanbul Tarihi ve Mevcut Eserleri
7) Birinci Proje Tartışma Modern İstanbul’un İnşaası ve Kayıp Kültür Mirası
8) Ara Sınav Haftası
9) Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türkiye’de Müzecilik ve Kültürel Miras Yönetimi
10) UNESCO Dünya Kültür Mirası ve Türkiye
11) UNESCO Somut Olmayan Kültür Mirası ve Türkiye
12) İstanbul Kültür Mirasının Korunması
13) İstanbul Kültür Mirası Bilincinin Genele Yayılması
14) Genel Değerlendirme ve Final Projesi Tartışma Dersi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Heritage Reader, Graham Fairclough, Rodney Harrison, John H. Jameson, John Schofield (ed.), (Routledge, 2007), The Ashgate Research Companion to Heritage and Identity, Brain Graham and Peter Howard (ed.), (England: Ashgate, 2008), Geçmişe Hücum: Osmanlı İmparatorluğu’nda Arkeoloji’nin Öyküsü, Edhem Eldem, Zeynep Çelik, Zainab Bahrani, (İstanbul: Salt, 2011, Doğan Kuban, İstanbul Bir Kent Tarihi, (İstanbul: İş Bankası, 2011)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 5
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar 5 3 15
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. 4
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. 3
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. 3