Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"YZ nedir?
Yapay zekayı nerede kullanıyoruz?
Yapay zeka felsefesi ; Problem çözmede yapay zeka; Vaka Çalışması - Tavuk Geçiş Yapbozu ; Vaka Çalışması - Hanoi Kuleleri; Vaka Çalışması - Tic Tac Toe"""
|
|
2) |
"Sağlıkta Yapay Zeka
Sağlık riskini tahmin etme; Akıllı tanımlama ve teşhis; Akıllı reçete; Akıllı görüntüleme ve segmentasyon; Kişiselleştirilmiş sağlık; Psikolojide yapay zeka
Tartışma: Göğüs Röntgeni Sınıflandırması / Segmentasyon"
|
|
3) |
"Eğlence ve Oyunda Yapay Zeka
İçerik kişiselleştirme; Meta veri etiketleme; Kullanıcı etkileşimi; Promosyon ve reklam
Altyazı oluşturma; Tartışma: Uygulama içi satın almalar"
|
|
4) |
"Sosyal Medyada Yapay Zeka
Büyük veriler nasıl organize edilir; Trendleri belirleme; Hashtag'ler
Tartışma: Kullanıcı seçimlerini değiştirmek için yapay zekayı kullanma
Tartışma: Afet müdahalesi için yapay zekayı kullanma"
|
|
5) |
"Güvenlikte Yapay Zeka
Siber saldırılar; Veri güvenliği; Dolandırıcılık önleme sistemleri; Biyometrik tanıma / doğrulama; Müşterinizi Tanıyın (Know Your Customer - KYC)"
|
|
6) |
"Finansta Yapay Zeka
Sigorta, bankacılık, varlık yönetimi; Kripto para ve kripto bankaları; Algoritmik ticaret
Finansal risk yönetimi; Kara Para Aklamayı Önleme (Anti-Money Laundering - AML)"
|
|
7) |
"Seyahat ve Ulaşımda Yapay Zeka
Otomatik seyahat hizmetleri; Gezgin davranışları; Kişiselleştirilmiş seyahat deneyimi; Lojistik rota optimizasyonu; Depo operasyonları"
|
|
8) |
"Robotikte Yapay Zeka
Robotik uygulamaları; Robotik paketleme; Açık kaynak robotik; Sağlık, tarım, otomotiv, tedarik zinciri, askeri alanda robotik; Tartışma: Robot etiği"
|
|
9) |
"E-ticarette yapay zeka
Alışveriş deneyimini dönüştürmek;Sanal asistanlar; Daha derin içgörüler aracılığıyla tüketici ihtiyaçlarını ele alma; Kişiselleştirilmiş veya hedeflenmiş teklifler sağlayın; Tüketici davranışı tahmini; Envanter yönetimi; Akıllı müşteri hizmetleri"
|
|
10) |
"Üretim ve İşletmede Yapay Zeka
Tedarik zinciri optimizasyonu; Personel optimizasyonu, envanter kontrolü, enerji tüketimi
Hammadde tedariğinin optimizasyonu; Öngörücü ve kuralcı veri analizi; Fabrika otomasyonu
Tartışma: Yapay zekanın yapabilecekleri / yapamayacakları"
|
|
11) |
"Hukukta Yapay Zeka
E-keşif; Uzmanlık otomasyonu; Yasal arama ve belge yönetimi; Sözleşme ve dava belgesi analitiği ve üretimi tahmine dayalı analiz"
|
|
12) |
"İnsan Merkezli Yapay Zeka ve Etik
Kar amacı gütmeyen sektörlerde yapay zeka; Sosyal iyilik için yapay zeka; Eğitimde yapay zeka; Sosyolojide yapay zeka; Yapay zekada önyargı ve adalet; Yapay zekanın yanlış kullanımları; Makine ahlakı - Yapay Ahlak Ajanları (Artificial Moral Agents - AMA); Şeffaflık ve Açıklanabilirlik; Tartışma: Otomasyon işsizlikle mi yoksa yeni iş fırsatlarıyla mı sonuçlanıyor?"
|
|
13) |
"Yapay Zekanın Olumsuz Kullanımları
Yapay zekaya yönelik düşmanca saldırılar; Gelecekteki olası ayarlamalar
Tartışma"
|
|
14) |
"YZ hakkında düşünmek
YZ ve gelişmekte olan ekonomiler
YZ Etiği
YZ ve işler
Yapay zekanın sosyal etkileri
Yapay zekanın siyasi etkileri"
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|