ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANI3503 | 2B Animasyon | Güz Bahar |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu kurs, genellikle geleneksel animasyon olarak düşünülen 2D bitmap grafikleri kullanılarak bilgisayar tabanlı, dijital olarak oluşturulmuş animasyona odaklanır. Bu, reklamlarda, filmlerde, televizyon programlarında, bilgisayar oyunlarında veya web sitelerinde kullanılan geleneksel animasyon tekniklerinin bilgisayarlı versiyonlarını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler; 1) 2D animasyon teorisini, motorlarını, araçlarını ve temel iş planını öğrenir. 2) 2B karakterler oluşturun. 3) 2D animasyonlar yapın 4) Bir fikri iletmek veya bir hikaye oluşturmak için 2D görseller üretin. 5) Animasyonda karşılaştırmalı düşünme, analiz, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerini yönetir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Toonboom programına giriş | |
2) | İki boyutlu animasyona giriş | |
3) | Basit objeleri hareketlendirme 1 | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Vücut mekanikleri | |
6) | Basit karakterli hareketlendirme 1 | |
7) | Basit karakterli hareketlendirme 2 | |
8) | Orta seviye karakterleri hareketlendirme 1 | |
9) | Orta seviye karakterleri hareketlendirme 2 | |
10) | Animasyon analizi | |
11) | Gelişmiş karakterleri hareketlendirme | |
12) | Vücut oyunculuğu ve karakter performansı | |
13) | Gelişmiş animayona giriş | |
14) | Final projesi: Animasyon uygulaması |
Ders Notları / Kitaplar: | Animation: 2D & Beyond by Jayne Pilling The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators by Richard Williams Modern Cartooning: Essential Techniques for Drawing Today's Popular Cartoons by Christopher Hart Producing Independent 2D Character Animation: Making & Selling A Short Film by Mark A. Simon. Cartoon Animator: 2D Storyboard Drawing Sketch Pad |
Diğer Kaynaklar: | Animation: 2D & Beyond by Jayne Pilling The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators by Richard Williams Modern Cartooning: Essential Techniques for Drawing Today's Popular Cartoons by Christopher Hart Producing Independent 2D Character Animation: Making & Selling A Short Film by Mark A. Simon. Cartoon Animator: 2D Storyboard Drawing Sketch Pad |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 10 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |