ANI3502 Stop-Motion AnimationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI3502 Durdur-Oynat Animasyonu Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu ders çoklu ortam sunumları oluşturmak için medya öğelerini oluşturma, içe aktarma ve sıralama dahil olmak üzere story-board ve Stop Motion animasyonu geliştirmek için yazılım kullanımında beceri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kavramsallaştırma, yaratıcılık ve görsel estetik ekseninde, öğrencileri çeşitli malzeme ve teknikler kullanarak Stop Motion animasyonunun çeşitli türleri deneyimlenecektir. Konsept geliştirme, storyboard oluşturma ve çeşitli durdur-oynat animasyonların üretimi gerçekleştirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
Animasyonun 12 ilkesini tanımlayabilecek
• Uygun kare hızlarını hesaplayıp ve uygulayabilecek 

• Animasyon prodüksiyon ekipmanlarını kullanabilecek 

• Doğru ve estetik açıdan çekici stop-motion animasyonu oluşturabilecek 

• İyi tasarlanmış ve kurgulanmış animasyonun özelliklerini tanımlayabilecek 

• Animasyon tarihiyle ilgili bazı bilgileri ilişkilendirebilecek 

• Geçmiş ve güncel animasyon trendlerini değerlendirip ve eleştirebilecek 

• Temel heykel, kukla yapımı ve animasyon becerilerinde ilerleme gösterecek 

• Yaratıcı çalışmanızı ve başkalarının çalışmalarını eleştirel olarak analiz edebilecek


Dersin İçeriği

Stop Motion Animasyon dersi, Cut-Out, Clay ve Puppet Animasyon uygulamarını içermektedir. Bu ders öğrencilere geleneksel tarzda animasyon ve kukla animasyonu üretmek için temel beceriler sağlarken, ileriki aşamada portfolio inşa süreçlerine katkı 
sağlamaktadır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş / Tanışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Beginner’s Guide to Animation: Everything You Need to Know to Get Started by Mary Murphy

* You will also need to purchase some modeling clay (plasticine non-hardening) and some plastic or wooden sculpting tools from a local hobby store. The recommended brand of clay is Van Aken Claytoon Modeling Clay which might be hard to find in currents situation then FIMO.
Diğer Kaynaklar: Beginner’s Guide to Animation: Everything You Need to Know to Get Started by Mary Murphy
Ayrıca bireysel ve ortak kullanımız için modelleme kili ve bazı ekipmanlar edinmeniz gerekmektedir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Uygulama 10 4 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. 5
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. 5
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. 5
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. 4
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. 4
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. 3
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. 4
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. 2
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 2
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. 5
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. 4
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. 3