Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
|
textbook and references
|
2) |
"Salutogenesis" Kavramı
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar
|
3) |
"Salutogenesis" kavramı ve çeşitli disiplinlerle ilişkisi
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar
|
4) |
"Salutogenesis" - yapılı çevre tasarım ve üretiminde rolü olan disiplinler ilişkisi
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
5) |
Çevreye/mekana ilişkin psikolojik, fizyolojik ve sosyolojik içerikli bir sorunun tespit edilmesi
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
6) |
Çevreye/mekana ilişkin tespit edilen sorununun araştırılması, raporlanması ve kısa sunumlar yapılması
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
7) |
Çevreye/mekana ilişkin tespit edilen sorununun araştırma, raporlanma ve sunumların geliştirilmesi
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
8) |
Vize sunumları ve proje ilk aşama rapor teslimi - soruna dair kapsamlı araştırma sunumu, rapor teslimi ve kavramsal çözüm önerisi projeye ilk adım
|
Vize sunumları |
9) |
Alan yazın ve uygulama alanlarında tanımlanan probleme değinen yaklaşımlar ve önerilerin tartışılması
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
10) |
Tanımlanmış ve vize sınavında sunulmuş probleme çözüm önerisi olarak gelişecek projenin/makalenin ilk aşamaları - kısa öğrenci sunumları
|
kısa öğrenci sunumları |
11) |
Geliştirilen projenin ve/veya makalenin sunulması - öğrenci sunumları
|
öğrenci sunumları hazırlığı |
12) |
Geliştirilen projenin ve/veya makalenin final için son hazırlıkları ve tartışmaları
|
ana kaynak ve diğer verilmiş kaynaklar; öğrencinin kendi konusuyla ilgili kaynaklar
|
13) |
final proje/makale sunumları ve final rapor teslimi
|
final rapor teslimi |
14) |
final proje/makale sunumları
|
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
(Eds) M. B.Mittelmark, S. Sagy, M. Eriksson, G. F.Bauer, J. M. Pelikan, B. Lindstro¨m Geir Arild Espnes,2017. The Handbook of Salutogenesis, Springer, Switzerland.
|
Diğer Kaynaklar: |
Maurice B. Mittelmark and Georg F. Bauer (2017) The Meanings of Salutogenesis. The Restorative Environment: A Complementary Concept for Salutogenesis Studies, pp.7-13,
Georg F. Bauer. (2017) The Application of Salutogenesis in Everyday Settings, The Restorative Environment: A Complementary Concept for Salutogenesis Studies, pp.153-158,
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
|
2) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. |
|
3) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
|
4) |
Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. |
|
5) |
Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. |
|
6) |
Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. |
|
7) |
Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. |
|
9) |
Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |
|