HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR4061 | Özelleşmiş Alanlarda Yoğun Bakım | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Öğrenciye tıbbi yönden kritik durumda olan hastanın özellikleri ve bakımına ilişkin bilgi vermek, beceri kazandırmaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tıbbın tarihsel sürecinde yoğun bakımlar ve önemini bilir. 2. Yoğun bakımların fiziki yapısı türleri ve özelliklerini bilir. 3. Yoğun bakımda etik ve yasal konuları bilir. 4. Yoğun bakımda sınıflama sistemlerini bilir. 5. Eşlik eden hastalıkları bilir. 6. Hasta izlem parametrelerini bilir ve uygular. 7. Ağrı ve sedasyonu bilir ve ağrı kontrolü yapar. 8. Semptom kontrolünü bilir ve uygular. 9. Yoğun bakım hastasında beslenmenin önemini ve beslenme yollarını bilir ve uygular. 10. Yoğun bakım hastasında termoregülasyonun önemi ile normatermiyi sürdürme yollarını bilir ve uygular. 11. Özelleşmiş yoğun bakımları ve özelliklerini bilir. 12. Yoğun bakımlarda kullanılan cihazların teknoloji yönetimini planlar." |
Tıbbın tarihsel sürecinde Yoğun bakımlar ve önemi, Yoğun bakımların fiziki yapısı türleri ve özellikleri, YB etik ve yasal konular, Yoğun bakımda sınıflama sistemleri , Eşlik eden hastalıklar, Hasta izlem parametreleri, Ağrı ve sedasyon, Semptom kontrolü, Beslenme, Termoregülasyon, Özelleşmiş yoğun bakımlar, Vaka sunumu. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıbbın tarihsel sürecinde yoğun bakımlar ve önemi | |
2) | Yoğun bakımların fiziki yapısı türleri ve özellikleri ile teknoloji yönetimi; Genel, cerrahi, koroner | |
3) | Yoğun bakımda hasta ve hasta yakını olmak – Aileler YB etik ve yasal konular | |
4) | Yoğun bakımda sınıflama sistemleri Eşlik eden hastalıklar (Komorbid durumlar ) | |
5) | Hasta izlem parametreleri | |
6) | Ağrı ve sedasyon | |
7) | Semptom kontrolü- Bulantı -kusma, diyare | |
8) | Semptom kontrolü- dispne, deliryum…. | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Özelleşmiş bir YB örneği Nörolojik yoğun bakımlar | |
11) | Beslenme | |
12) | Termoregülasyon | |
13) | Zor hasta ile başetme | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | "1. Eti Aslan F, Olgun N. (2016). Yoğun bakım. Seçilmiş Semptom ve Bulguların Yönetimi. Akademisyen Tıp.Kitabevi, Ankara 2. Eti Aslan F. (2014). Ağrı: Doğası ve Kontrolü. Akademisyen Tıp.Kitabevi, Ankara 3. Carlson KK. (2009). Advanced critical care nursing. 1th Edition. Saunders Elsevier, Canada. " |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 4 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 4 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |