NUR4061 Intensive Care in Special AreasBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR4061 Özelleşmiş Alanlarda Yoğun Bakım Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Öğrenciye tıbbi yönden kritik durumda olan hastanın özellikleri ve bakımına ilişkin bilgi vermek, beceri kazandırmaktır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tıbbın tarihsel sürecinde yoğun bakımlar ve önemini bilir.
2. Yoğun bakımların fiziki yapısı türleri ve özelliklerini bilir.
3. Yoğun bakımda etik ve yasal konuları bilir.
4. Yoğun bakımda sınıflama sistemlerini bilir.
5. Eşlik eden hastalıkları bilir.
6. Hasta izlem parametrelerini bilir ve uygular.
7. Ağrı ve sedasyonu bilir ve ağrı kontrolü yapar.
8. Semptom kontrolünü bilir ve uygular.
9. Yoğun bakım hastasında beslenmenin önemini ve beslenme yollarını bilir ve uygular.
10. Yoğun bakım hastasında termoregülasyonun önemi ile normatermiyi sürdürme yollarını bilir ve uygular.
11. Özelleşmiş yoğun bakımları ve özelliklerini bilir.
12. Yoğun bakımlarda kullanılan cihazların teknoloji yönetimini planlar."




Dersin İçeriği

Tıbbın tarihsel sürecinde Yoğun bakımlar ve önemi, Yoğun bakımların fiziki yapısı türleri ve özellikleri, YB etik ve yasal konular, Yoğun bakımda sınıflama sistemleri , Eşlik eden hastalıklar, Hasta izlem parametreleri, Ağrı ve sedasyon, Semptom kontrolü, Beslenme, Termoregülasyon, Özelleşmiş yoğun bakımlar, Vaka sunumu.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tıbbın tarihsel sürecinde yoğun bakımlar ve önemi
2) Yoğun bakımların fiziki yapısı türleri ve özellikleri ile teknoloji yönetimi; Genel, cerrahi, koroner
3) Yoğun bakımda hasta ve hasta yakını olmak – Aileler YB etik ve yasal konular
4) Yoğun bakımda sınıflama sistemleri Eşlik eden hastalıklar (Komorbid durumlar )
5) Hasta izlem parametreleri
6) Ağrı ve sedasyon
7) Semptom kontrolü- Bulantı -kusma, diyare
8) Semptom kontrolü- dispne, deliryum….
9) Ara Sınav
10) Özelleşmiş bir YB örneği Nörolojik yoğun bakımlar
11) Beslenme
12) Termoregülasyon
13) Zor hasta ile başetme
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1. Eti Aslan F, Olgun N. (2016). Yoğun bakım. Seçilmiş Semptom ve Bulguların Yönetimi. Akademisyen Tıp.Kitabevi, Ankara
2. Eti Aslan F. (2014). Ağrı: Doğası ve Kontrolü. Akademisyen Tıp.Kitabevi, Ankara
3. Carlson KK. (2009). Advanced critical care nursing. 1th Edition. Saunders Elsevier, Canada.
"
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 4
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 3
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 4
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 2