NUR3092 Social Responsibility ProjectBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR3092 Sosyal Sorumluluk Projesi Güz 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Öğrenciye Sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak, bir toplumsal duyarlılık pprojesi gerçekleştirme becerisi kazandırmak. Öğrencilerin sosyal projeler üretip, saha çalışmaları yaparak proje geliştirmelerini, sonuçlandırmalarını sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Gönüllü toplumsal duyarlılık projesi planlama, Uygulama ilkeleri, değerlendirme prensipleri, proje raporlama konularında bilgi ve deneyim kazanır.



Dersin İçeriği

Gönüllü toplumsal duyarlılık projesi planlama, Uygulama ilkeleri, değerlendirme prensipleri, proje raporlama konularını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toplumsal duyarlılık projeleri dersine giriş ve çalışma gruplarının oluşturulması
2) Sivil toplum kuruluşlarının incelenmesi
3) Proje konusunun belirlenmesi
4) Proje Önerisi hazırlama, Sivil toplum kuruluşları ile işbirliği
5) Durum analizi yapma ve sorun ağacı oluşturma
6) Proje hedeflerini oluşturma hedef analizi yöntemleri
7) Proje Planı oluşturma ve planın engellerinin belirlenmesi
8) Ara Sınav
9) Proje önerilerinin sunulması Proje Bütçesinin oluşturulması ve Proje Mali Kaynaklarının araştırılması,
10) Proje Hibe kaynakları ve Avrupa Gönüllü Hizmeti ve Ulusal Ajans tanıtımı
11) Tubitak,lisansöğrencileri araştırma desteği programı
12) Proje sunumları ve STK ile işbirliği çalışmalarının sürdürülmesi
13) Proje sunumları ve STK ile işbirliği çalışmalarının sürdürülmesi
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1. Tekindağ F.C. (2005)Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Ankara. http://my.beykoz.edu.tr/serkang/files/2011/05/proje_yonetimi_kitabi.pdf Erişim Tarihi:26.08.2016
2. Başar B, Başar M. (2006)Sosyal Sorumluluk Raporlaması ve Türkiye’deki Durum. Sosyal Bilimler Dergisi.2;213-230. http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423869680.pdf
3. Yeşiladalı B. Proje Hazırlama Kılavuzu, Tarih Vakfı Yayınları. http://www.stgm.org.tr/docs/1123440850PCM.pdf Erişim Tarihi: 26.08.2016
4. Gitmez E. Bakır B (2011)Proje Hazırlama Rehberi. Karacadağ Kalkınma Ajansı, Proje YönetimBirimi.http://www.karacadag.org.tr/ContentDownload/ProjeHai%C4%B1rlamaRehberi.pdf Erişim Tarihi: 26.08.2016 ."
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 5
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 5
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 3
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 5