HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3092 | Sosyal Sorumluluk Projesi | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersin Amacı: | Öğrenciye Sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak, bir toplumsal duyarlılık pprojesi gerçekleştirme becerisi kazandırmak. Öğrencilerin sosyal projeler üretip, saha çalışmaları yaparak proje geliştirmelerini, sonuçlandırmalarını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Gönüllü toplumsal duyarlılık projesi planlama, Uygulama ilkeleri, değerlendirme prensipleri, proje raporlama konularında bilgi ve deneyim kazanır. |
Gönüllü toplumsal duyarlılık projesi planlama, Uygulama ilkeleri, değerlendirme prensipleri, proje raporlama konularını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Toplumsal duyarlılık projeleri dersine giriş ve çalışma gruplarının oluşturulması | |
2) | Sivil toplum kuruluşlarının incelenmesi | |
3) | Proje konusunun belirlenmesi | |
4) | Proje Önerisi hazırlama, Sivil toplum kuruluşları ile işbirliği | |
5) | Durum analizi yapma ve sorun ağacı oluşturma | |
6) | Proje hedeflerini oluşturma hedef analizi yöntemleri | |
7) | Proje Planı oluşturma ve planın engellerinin belirlenmesi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Proje önerilerinin sunulması Proje Bütçesinin oluşturulması ve Proje Mali Kaynaklarının araştırılması, | |
10) | Proje Hibe kaynakları ve Avrupa Gönüllü Hizmeti ve Ulusal Ajans tanıtımı | |
11) | Tubitak,lisansöğrencileri araştırma desteği programı | |
12) | Proje sunumları ve STK ile işbirliği çalışmalarının sürdürülmesi | |
13) | Proje sunumları ve STK ile işbirliği çalışmalarının sürdürülmesi | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | "1. Tekindağ F.C. (2005)Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Ankara. http://my.beykoz.edu.tr/serkang/files/2011/05/proje_yonetimi_kitabi.pdf Erişim Tarihi:26.08.2016 2. Başar B, Başar M. (2006)Sosyal Sorumluluk Raporlaması ve Türkiye’deki Durum. Sosyal Bilimler Dergisi.2;213-230. http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423869680.pdf 3. Yeşiladalı B. Proje Hazırlama Kılavuzu, Tarih Vakfı Yayınları. http://www.stgm.org.tr/docs/1123440850PCM.pdf Erişim Tarihi: 26.08.2016 4. Gitmez E. Bakır B (2011)Proje Hazırlama Rehberi. Karacadağ Kalkınma Ajansı, Proje YönetimBirimi.http://www.karacadag.org.tr/ContentDownload/ProjeHai%C4%B1rlamaRehberi.pdf Erişim Tarihi: 26.08.2016 ." |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 5 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 4 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 5 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 5 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 5 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 3 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 5 |