NUR3078 Evidence-Based CareBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR3078 Kanıta Dayalı Bakım Güz 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Sürekli değişmekte olan sağlık sistemi içerisinde Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmayı, verilerin analizini ve uygulama alanlarında kullanım esaslarını kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"Kanıta temelli hemşirelik uygulamalarını ve derecelerini tanımlar,

Uygulamada kullanılacak araştırma kanıtlarının hangi veri tabanlarından ulaşacağını bilir,
"Kanıt temelli hemşireliğin uygulama alanına katkılarını açıklayabilir,

"Kanıta temelli hemşirelik uygulamalarında engelleri bilir,

Kanıta dayalı hemşirelik potansiyelinin en üst düzeye çıkartılması için yapılması gerekenleri ifade edebilir.

Dersin İçeriği

Kanıt temelli hemşirelik uygulamalarının tarihçesi, Kanıt ve kanıta dayalı uygulamanın tanımlanması, Hemşirelik uygulamalarındaki kanıtların değerlendirilmesi, Kanıt türleri, Hemşirelik uygulamalarındaki kanıtlara dayalı olarak karar verme süreci, Kliniklerde kanıta dayalı uygulamaların kullanımı, Hemşirelik uygulamaları ve problem çözme, Kanıt temelli uygulamalarla ilgili engeller, Kanıta dayalı uygulama kaynakları, Kanıta dayalı uygulamalar ve etik yaklaşım, Diğer bilim dallarında kanıta dayalı uygulamalar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kanıt nedir? Kanıta temelli hemşirelik uygulamalarının tarihçesi
2) Kanıt temelli uygulama, kanıtların gözden geçirilmesi
3) Kanıta temelli bakım, uygulamalardaki değişim için ihtiyacın belirlenmesi
4) Kanıt türleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma
5) Kanıt türleri; kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler, bilgi kaynakları
6) Kanıtların düzeyi, kanıt formları, kanıtlar ve karar verme
7) Ara Sınav
8) Kanıtların uygulanması, klinik etkinlikleri
9) Uygulamaların geliştirilmesi, denetleme
10) Kanıtların yansıması; bireysel değişim, kurumsal değişim, etik değişim
11) Kanıt temelli hemşirelik uygulamalarında engeller nelerdir?
12) Kanıta dayalı uygulama kaynakları
13) Kanıt temelli uygulama değişikliğine bir örnek
14) Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Larrabee June H “Nurse to Nurse Evidence-Based Practice” Mc Graw Hill Medical, New York, 2008.
2. Craig Jean V. Smyth Rosalind L. “The Evidence-Based Practice Manual for Nurses”.Churchill Livingstone, 2007.
3. Melnyk Bernadette, Ellen Fineout-Overholt (Ed) “Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare: A Guide to Best Practice” : Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2004. 4. Hamer Suzen, Collinson Gill “Achieving Evidence-Based Practice: A Handbook for Practitioners” Baillière Tindall, London, 1999
Diğer Kaynaklar: 1. Larrabee June H “Nurse to Nurse Evidence-Based Practice” Mc Graw Hill Medical, New York, 2008.
2. Craig Jean V. Smyth Rosalind L. “The Evidence-Based Practice Manual for Nurses”.Churchill Livingstone, 2007.
3. Melnyk Bernadette, Ellen Fineout-Overholt (Ed) “Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare: A Guide to Best Practice” : Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2004. 4. Hamer Suzen, Collinson Gill “Achieving Evidence-Based Practice: A Handbook for Practitioners” Baillière Tindall, London, 1999

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 5
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 2
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 3
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 2