NUR3075 Complementary Care ApproachesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR3075 Tamamlayıcı Bakım Yaklaşımları Güz 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sağlıklı/hasta bireyin bakımında temel tamamlayıcı yaklaşımların kullanımı hakkında öğrenciye rehber bilgiler kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"1 Tamamlayıcı bakım uygulamalarının kullanımında hemşiresinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilmeli
2 Toplumda tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanım sıklığını ve nedenini açıklayabilmeli
3 Literatür sonuçlarına dayanarak bakımda tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanılabilirliğini tartışabilmeli
4 Tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanımını hastanın bakım gereksinimlerine özgü planlayabilmeli
5 Tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının etkili kullanımını sağlamak için hasta ve ailesinin eğitiminin önemini anlamalı
"

Dersin İçeriği

"• Toplunda sık kullanılan temel tamamlayıcı yaklaşımların kullanımına ilişkin önemli teorik bilgiyi kapsar.
• Temel tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının hasta bakımında kullanılabilirliğini açıklar."

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tamamlayıcı Bakım Yaklaşımları Dersine Giriş
2) Dünyada ve Ülkemizde TAT Kullanımı
3) Ülkemize Özgü Geleneksel Yaklaşımlar
4) Meditasyon, Yoga, Nefes Terapi
5) Reiki ve Qi Gong
6) Terapötik Dokunma
7) Sanat Terapi (Müzik, Dans, Resim vb)
8) Ara Sınav
9) Aromaterapi ve Masaj
10) Hipnoz ve Rehberli İmgeleme
11) Akupunktur, Akupresur ve Refleksoloji
12) Homeopati, Ozon Terapi
13) Özel Diyet ve Besin Takviyeleri
14) Bitkisel Yaklaşımlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 1
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 1
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 1
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 1