HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3075 | Tamamlayıcı Bakım Yaklaşımları | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sağlıklı/hasta bireyin bakımında temel tamamlayıcı yaklaşımların kullanımı hakkında öğrenciye rehber bilgiler kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1 Tamamlayıcı bakım uygulamalarının kullanımında hemşiresinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilmeli 2 Toplumda tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanım sıklığını ve nedenini açıklayabilmeli 3 Literatür sonuçlarına dayanarak bakımda tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanılabilirliğini tartışabilmeli 4 Tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının kullanımını hastanın bakım gereksinimlerine özgü planlayabilmeli 5 Tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının etkili kullanımını sağlamak için hasta ve ailesinin eğitiminin önemini anlamalı " |
"• Toplunda sık kullanılan temel tamamlayıcı yaklaşımların kullanımına ilişkin önemli teorik bilgiyi kapsar. • Temel tamamlayıcı bakım yaklaşımlarının hasta bakımında kullanılabilirliğini açıklar." |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tamamlayıcı Bakım Yaklaşımları Dersine Giriş | |
2) | Dünyada ve Ülkemizde TAT Kullanımı | |
3) | Ülkemize Özgü Geleneksel Yaklaşımlar | |
4) | Meditasyon, Yoga, Nefes Terapi | |
5) | Reiki ve Qi Gong | |
6) | Terapötik Dokunma | |
7) | Sanat Terapi (Müzik, Dans, Resim vb) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Aromaterapi ve Masaj | |
10) | Hipnoz ve Rehberli İmgeleme | |
11) | Akupunktur, Akupresur ve Refleksoloji | |
12) | Homeopati, Ozon Terapi | |
13) | Özel Diyet ve Besin Takviyeleri | |
14) | Bitkisel Yaklaşımlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 1 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 1 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 1 |