GAD4012 Games and PhilosophyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD4012 Oyunlar ve Felsefe Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ
Dersin Amacı: Bu ders Felsefenin Oyun Dünyasıyla nasıl kaynaştırılacağına odaklanmayı amaçlamaktadır. Bunu yaparken öğrenciler oyun dünyasına Felsefi düşünce ile bakmayı ve oyunları Felsefi bir şekilde eleştirmeyi öğreneceklerdir. Ayrıca, materyalin üst metnini anlayacaklar ve aynı zamanda daha kritik sorular soracaklar. Bu sınıfın öğrencileri, oyunları felsefi bir bakış açısıyla tartışma şansına sahip olacaklar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. Öğrenciler analitik düşünme biçimine aşina olacaklardır.
2. Öğrenciler oyunlara eleştirel yaklaşıma aşina olacaklardır.
3. Öğrenciler gelişmiş Felsefi düşüncelere aşina olacak ve Felsefi okuma yapabilecektir.
4. Öğrenciler farklı felsefe ve oyun çalışmaları teorilerini öğrenir ve anlar

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction
2) Approaching to Philosophy Student Presentation & Professor Lecture
3) Approaching to Video Games Student Presentation & Professor Lecture
4) Game Culture and Philosophy Student Presentation & Professor Lecture
5) Between Play and Design Student Presentation & Professor Lecture
6) Moral Philosophy and Games Student Presentation & Professor Lecture
7) Ethics and Politics Student Presentation & Professor Lecture
8) Midterm
9) Power Relationships in Video Games Student Presentation & Professor Lecture
10) Deconstruction of Video Games Student Presentation & Professor Lecture
11) Différance at Play. Representation in Video Games Student Presentation & Professor Lecture
12) A Theory of Puppetry for the Gaming Experience Student Presentation & Professor Lecture
13) Presence Theory: Being “In the Game” Student Presentation & Professor Lecture
14) Virtual Worlds: Identity and Community in MMORPG Games Student Presentation & Professor Lecture

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: - Jon Cogburn & Mark Silcon. Philosophy Through Video Games. Routledge, 2009.
- C. Thi Nguyen. Philosophy of Games. Philosophy Compass, Volume 12, Issue 8. Agust, 2017.
- Miguel Sicart. The Ethics of Computer Games. MIT Press, Cambridge, Massachusetts. London, England: 2009.
- Rachel Kowert & Thorsten Quandt (Eds.) The Video Game Debate. Unravelling the Physical, Social, and Psychological Effects of Digital Games. Routladge, 2016.
- Jordan Erica Webber & Daniel Griliopoulos. Ten Things Video Games can Teach Us. About Life, Philosophy and Everything. Robinson, 2017.
- Graeme Kirkpatrick. Aesthetic Theory and The Video Game. Manchester University Press; 1 edition, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 12 1 12
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 65

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.