| İŞLETME | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| COP3426 | PepsiCo-Küresel Dünyada Dijital Pazarlama | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | İngilizce |
| Dersin Türü: | Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
| Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
| Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin sadece dijital pazarlamanın artan gerekliliğini anlamaları değil, aynı zamanda FMCG endüstrisini ilgili örneklerle ilk elden deneyimleri amacı ile tasarlanmıştır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda, öğrenci aşağıdaki konularda temel kavrayışa sahip olacaktır: 1. Dijital pazarlama nedir? 2. Dijital pazarlamanın önemi 3. Hızlı tüketim mallarında dijital pazarlama, dönüşüm ve trendler 4.Dijital medya ve bütçe yönetimi |
| İçerik şunlardır; dijital dünyanın evrimi, dijital varlık yönetimi, dijital tüketici içgörüleri, dijital strateji oluşturma, dijital medya, dijital ölçüm, dijital içerik stratejisi, dijital kanal stratejisi, sosyal medya stratejisi, dijital hikaye anlatımı, e-ticaret, dijital ürünler, sınıfının en iyisi dijital pazarlama vakaları, geleceğin teknolojileri. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Derse giriş ve ders izlencesinin tartışılması. Dijital Alana Giriş | Kurs programını gözden geçirin Kurstan beklentileriniz sorulacak, bu yüzden lütfen önceden düşünün |
| 2) | • Dijital Ekosistemi Anlamak • Dijital Varlıklar: -Web Site Yönetimi: Kurumsal site, Marka siteleri, Mikro Siteler vb. -İçerik Yönetim Sistemleri -Sosyal Medya Kanalları -Mobil uygulamalar -Web ve Mobil Kullanıcı Deneyimi | |
| 3) | Dijital İş Vaka Özeti Dijital Tüketiciyi Anlamak • Dijital tüketici kimdir? -Tüketici içgörüsü nedir? -Dijital tüketicilerimizi nasıl anlıyoruz? • Dijital Strateji Oluşturma -Dijital İletişim planlaması - Brifing süreci | Dijital Business Case, W3 kursundan önce ön okuma olarak paylaşılacaktır. Varsa sorularınızı hazırlayın |
| 4) | Dijital İçerik Pazarlama •İçerik Stratejisi • Dijital Kanal Stratejisi •Yaratıcılığın gücü •Sosyal medya stratejisi • Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik PepsiCo'dan Sınıfının En İyisi Dijital Pazarlama Kampanyaları | |
| 5) | Dijital medya -Tüketici Medya Tüketimi -Dijital Reklam türleri • Dijital Ölçüm | |
| 6) | Yeni Nesil CRM -Tüketici ayak izleri -Dijital Hedefleme: Kim, Nerede, Nasıl -Büyük veri -Omni-Kanal Yaklaşımı -Tüketici Yolculuğu Haritalaması | |
| 7) | Vize | |
| 8) | PepsiCo'dan Dijitalleştirme Vakaları: - Kazandirio Promosyon Mobil Uygulaması - Dükkan Senin Müşteri Sadakat Platformu | |
| 9) | e-ticaret | PepsiCo ürünlerini Migros Sanal, Getir, Banabi ve İstegelsin'de arayın. Bu platformlardan en az bir gerçek PepsiCo ürünü siparişi verin |
| 10) | Dijital Dünyada Geleceğin Teknolojileri | Aşağıda adı geçen filmi kurstan önce izlemeniz beklenmektedir. "Her" - bir Spike Jones filmi, 2013. |
| 11) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları | |
| 12) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları | |
| 13) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları | |
| 14) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları |
| Ders Notları / Kitaplar: | Book: By Hermanwan Kartajaya, Iwan Setiawan, and Philip Kotler Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital Reports: (to be shared on Its Learning) 10_Key_Digital_Trends_for_2021_eMarketer Deloitte_Global_Marketing_Trends_2021 WARC_2020_Innovation_Report_Insights 2021_Media_Trends_and_Predictions___Report_EN |
| Diğer Kaynaklar: | Lecturer's additonal resources |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 5 |
| Sunum | 1 | % 30 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
| Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
| 2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
| 4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
| 5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
| 6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
| 7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
| 8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
| 9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
| 10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
| 11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
| 12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
| 13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
| 14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
| 15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |