İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP3426 | PepsiCo-Küresel Dünyada Dijital Pazarlama | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin sadece dijital pazarlamanın artan gerekliliğini anlamaları değil, aynı zamanda FMCG endüstrisini ilgili örneklerle ilk elden deneyimleri amacı ile tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda, öğrenci aşağıdaki konularda temel kavrayışa sahip olacaktır: 1. Dijital pazarlama nedir? 2. Dijital pazarlamanın önemi 3. Hızlı tüketim mallarında dijital pazarlama, dönüşüm ve trendler 4.Dijital medya ve bütçe yönetimi |
İçerik şunlardır; dijital dünyanın evrimi, dijital varlık yönetimi, dijital tüketici içgörüleri, dijital strateji oluşturma, dijital medya, dijital ölçüm, dijital içerik stratejisi, dijital kanal stratejisi, sosyal medya stratejisi, dijital hikaye anlatımı, e-ticaret, dijital ürünler, sınıfının en iyisi dijital pazarlama vakaları, geleceğin teknolojileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve ders izlencesinin tartışılması. Dijital Alana Giriş | Kurs programını gözden geçirin Kurstan beklentileriniz sorulacak, bu yüzden lütfen önceden düşünün |
2) | • Dijital Ekosistemi Anlamak • Dijital Varlıklar: -Web Site Yönetimi: Kurumsal site, Marka siteleri, Mikro Siteler vb. -İçerik Yönetim Sistemleri -Sosyal Medya Kanalları -Mobil uygulamalar -Web ve Mobil Kullanıcı Deneyimi | |
3) | Dijital İş Vaka Özeti Dijital Tüketiciyi Anlamak • Dijital tüketici kimdir? -Tüketici içgörüsü nedir? -Dijital tüketicilerimizi nasıl anlıyoruz? • Dijital Strateji Oluşturma -Dijital İletişim planlaması - Brifing süreci | Dijital Business Case, W3 kursundan önce ön okuma olarak paylaşılacaktır. Varsa sorularınızı hazırlayın |
4) | Dijital İçerik Pazarlama •İçerik Stratejisi • Dijital Kanal Stratejisi •Yaratıcılığın gücü •Sosyal medya stratejisi • Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik PepsiCo'dan Sınıfının En İyisi Dijital Pazarlama Kampanyaları | |
5) | Dijital medya -Tüketici Medya Tüketimi -Dijital Reklam türleri • Dijital Ölçüm | |
6) | Yeni Nesil CRM -Tüketici ayak izleri -Dijital Hedefleme: Kim, Nerede, Nasıl -Büyük veri -Omni-Kanal Yaklaşımı -Tüketici Yolculuğu Haritalaması | |
7) | Vize | |
8) | PepsiCo'dan Dijitalleştirme Vakaları: - Kazandirio Promosyon Mobil Uygulaması - Dükkan Senin Müşteri Sadakat Platformu | |
9) | e-ticaret | PepsiCo ürünlerini Migros Sanal, Getir, Banabi ve İstegelsin'de arayın. Bu platformlardan en az bir gerçek PepsiCo ürünü siparişi verin |
10) | Dijital Dünyada Geleceğin Teknolojileri | Aşağıda adı geçen filmi kurstan önce izlemeniz beklenmektedir. "Her" - bir Spike Jones filmi, 2013. |
11) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları | |
12) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları | |
13) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları | |
14) | Dijital İş Vakası- Öğrenci Sunumları ve Tartışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Book: By Hermanwan Kartajaya, Iwan Setiawan, and Philip Kotler Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital Reports: (to be shared on Its Learning) 10_Key_Digital_Trends_for_2021_eMarketer Deloitte_Global_Marketing_Trends_2021 WARC_2020_Innovation_Report_Insights 2021_Media_Trends_and_Predictions___Report_EN |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's additonal resources |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |