İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4846 | Dijital Çağda Stratejik Marka Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bir şirketin markasını oluşturmak, sürdürmek ve yönetmek, pazarlamanın stratejik ve kritik bir işlevidir. Güçlü markalar oluşturmak ve yönetmek, üstün finansal sonuçlar, tüketici sadakati ve rekabet avantajı sağlar. Bu ders, stratejik pazarlama sürecinde marka yönetiminin rolü ve felsefesine odaklanır ve öğrencilere karlı marka stratejilerinin nasıl oluşturulabileceği ve yönetilebileceği konusunda fikir verir. Öğrencilere markalaşma gücünün özünü nasıl anlayacaklarını, inşa edeceklerini, ölçeceklerini ve yöneteceklerini öğretmek amaçlanmaktadır. Öğrenciler, marka konumlandırma ve değerleri yaratmak, marka stratejileri tasarlamak ve marka değerini büyütmek ve sürdürmek için gerekli bilgileri edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Marka kavramının ekonomik, bireysel ve sosyal boyutlarıyla bilir, pazarlama ve işletme yönetimi içinde rolü ve önemini benimser 2. Marka yönetimi konusunda teorik donanıma ve marka yönetim sürecine hâkim olur sahip olacak. 3. Rekabetçi pazarlama ortamlarında marka konumlandırmasının önemini ve yöntemlerini bilir 4. Küresel ve yerel markaların stratejilerini değerlendirebilir, alternatif stratejiler geliştirebilir ve etkin biçimde yazılı ve sözlü sunabilir |
Bu derste rekabet avantajı elde etmek ve markayı sürdürülebilir kılmak için vazgeçilmez olan marka kavramları ve marka yönetimi stratejileri detaylı olarak incelenecektir. Teoriye dayalı derslerin yanı sıra, stratejik marka yönetimi konularını ve kararlarını yorumlamak için farklı sektörlerden vaka çalışmaları ile marka yönetimi dersi verilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Genel Bakış • Kurs Programı İncelemesi • Beklentiler | |
2) | Markayı Anlamak *Markalaşmanın özelliklerini ve temel kavramlarını açıklamak *Markalaşmanın amacını açıklamak | |
3) | Müşteri Bazlı Marka Değeri ve Marka Konumlandırma *Zihinsel Haritalar Oluşturma - *Müşteri Bazlı Marka Değeri Modeli - *Marka Rezonansı - * Marka Konumlandırma Kriterleri | |
4) | Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri | |
5) | Pazarlama Programları Tasarlamak ve Uygulamak Marka Değerini Oluşturmak için Marka Unsurlarını Seçmek | |
6) | Marka Değeri Oluşturmak için Pazarlama Programları Tasarlamak | |
7) | CASE 1 & 2 | |
8) | CASE 3 & 4 | |
9) | CASE 5 & 6 | |
10) | CASE 7 & 8 | |
11) | CASE 9 &10 | |
12) | CASE 11 & 12 | |
13) | Dönem Projesi Sunumları | |
14) | Dönem Projesi Sunumları ve İncelemesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Case Book: Kevin Lane Keller, Best Practice Cases in Branding for Strategic Brand Management, 3/e 3rd EditionKotler/Armstrong, Principles of Marketing, 18.edition, Global Edition. Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Recommended Books: Kevin Lane Keller (2015), Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 4th Edition, ISBN 10: 0-13-266425-9 Aaker, David A.(2009) Managing brand equity. ISBN 9781439188385 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 15 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |