BA3572 Sport MarketingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA3572 Spor Pazarlaması Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Spor ve spor ürünlerinin farklılıklarının ve özgünlüklerinin ele alınacağı ve buna bağlı olarak spor endüstrisine bağlı olarak pazarlama karması içerisinde yer alan tutundurma karması, fiyatlandırma ve dağıtım konularının inceleneceği bu dersin sonunda, sektör için spor alanında yetkin pazarlamacılar yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler dönem boyunca aşağıdaki hedeflere ulaşacaklardır:

o Spor işletmeciliğinde alınacak kararlarda dış çevrenin etkisini anlamak.
o Stratejik bir spor pazarlama planı oluşturmadaki temel kavramları anlayın.
o Karmaşık spor iş konularını kavramsallaştırırken tutarlı yazılı ve sözlü sunumlar ortaya koyabilme
o Sponsorluk kavramını anlamak.
o Spor pazarlaması kavramlarının gerçek yaşam örneklerine uygulanması. Bu dersin sonunda öğrenciler
o Spor pazarlaması ve sponsorluk kavramlarını tanımlar,
o Gerçek hayat ile teorik kavramları bağdaştırmak,
o Spor pazarlaması problemleri ve teklifleri analiz etmek

Dersin İçeriği

Spor pazarlaması, temel pazarlama bilgilerine dayalı olarak spor endüstrisinde ve spor ve pazarlama endüstrilerinde karşılaşılan sorunları kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Spor endüstrisi ve spor pazarlamasında temel kavramlar
3) Stratejik Spor Pazarlama Planı
4) Spor pazarlamasında araştırma
5) Spor tüketicilerini anlamak
6) Spor Ürünü
7) Sporda markalaşma
8) Spor Dağıtımı
9) Spor Fiyatlandırması
10) Sporda Tutundurma
11) Spor Medyası
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Articles discussed in class
Diğer Kaynaklar: Shank, M.D. (2009). Sports Marketing: A Strategic Perspective.4th Edition. Prentice Hall.
Shank, M. D., & Lyberger, M. R. (2014). Sports marketing: A strategic perspective. Routledge.
Fullerton, S. (2007). Sports Marketing, 1st Edition, McGraw-Hill/Irwin
Beech, J., & Chadwick, S. (2007). Introduction: the marketing of sport. The marketing of sport.
Essex: Pearson Education Limited.
Smith, A. (2012). Introduction to sport marketing. Routledge.
Shilbury, D., Westerbeek, H., Quick, S., Funk, D., & Karg, A. (2020). Strategic sport marketing.
Routledge.
Mullin, B. J., Hardy, S., & Sutton, W. (2014). Sport marketing 4th edition. Human Kinetics.
Milne, G. R., & McDonald, M. A. (1999). Sport marketing: Managing the exchange process.
Jones & Bartlett Learning.
Schwarz, E. C., & Hunter, J. D. (2017). Advanced theory and practice in sport marketing.
Routledge.
McDonald, M. A., & Milne, G. R. (1999). Cases in sport marketing. Jones & Bartlett Learning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 12 % 10
Projeler 8 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Proje 8 2 16
Ödevler 12 2 24
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 4
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 5
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 5
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 4
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 5
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 5
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak 3
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 4
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek 5
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 4
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek 4
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 4
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak 5
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 4
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 4