GEP0812 Philosophy of ScienceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0812 Bilim Felsefesi Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı:
Bilimler yaygın olarak dünya hakkındaki en iyi bilgi kaynaklarımızdan biri olarak kabul edilir. Bu kursta şunları yapacağız:
Bilimsel bilginin doğasını ve durumunu araştırır. Kullanılan yöntemlerin birkaç farklı açıklamasını inceleyeceğiz
Carnap, Popper ve Kuhn'un önerdiği açıklamalar da dahil olmak üzere bilim adamları tarafından. Ayrıca bilimin tanımlayıp tanımlamadığını da soracağız.
gerçeklik. Gerçek dünya gerçekten de elektronlar veya genler içeriyor mu, yoksa bilimsel düşüncelerimizin tam anlamıyla bir yorumu mu?
teoriler yersiz mi?

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursu tamamladıktan sonra öğrenciler şunları yapabilmelidir:
Bilim felsefesindeki merkezi konuları veya tartışmaları belirleyebilir,
Alınabilecek farklı görüşleri ifade edin ve uygun olduğunda karşılaştırın veya karşılaştırın.
bu konulara saygı duyarak,
Bu alternatif pozisyonlar için temel motivasyonları veya argümanları özetleyin,
Bu pozisyonlara yapılan veya getirilebilecek önemli itirazları sunmak,
Bu argümanların ve itirazların göreceli değerlerini değerlendirin

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilim nedir? BEN
2) Bilim nedir? II
3) Modern bilim I
4) Modern bilim II
5) Karl Popper
6) Imre Lakatos
7) Thomas Kuhn I
8) SINAV ÖDEV
9) Thomas Kuhn II
10) Bilim sosyolojisi
11) Feminist bilim teorisi
12) Bir vaka: Evrim teorisi I
13) Bir vaka: Evrim teorisi II
14) GÖZDEN GEÇİRMEK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Course Resources
Powerpoint presentation files and video recordings which will be uploaded to Itslearning each week. Ppt files will also be
uploaded to MsTeams.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.