SOC4024 Social and Political MemoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SOSYOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SOSYOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC4024 Toplumsal ve Siyasal Hafıza Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. PINAR MELİS YELSALI PARMAKSIZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sosyolojik kavram ve teorilerle ilişkili olarak toplumsal ve siyasal belleğin anlamını, çeşitli boyutlarını, günümüzün değişen toplumsal ilişkilerini de içerecek şekilde ele almaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki yetkinlikleri kazanması hedeflenmiştir:
1. Toplumsal hafıza kavramını anlar ve açıklar.
2. Toplumsal hafıza ile ilgili olarak çeşitli sosyal ve politik bağlamlar hakkında özel bilgiye sahip olur.
3. Toplumsal hafızanın toplumsal ve siyasal yaşamın farklı pratik alanlarında nasıl kullanıldığını öğrenir.
4. Kendi sosyal ve siyasal çevresine toplumsal hafıza perspektifiyle bakma pratiği kazanır.
6. Hafıza çalışmalarının gelişim alanında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Dersin tanıtımı ve ders izlencesinin açıklanması
2) Belleğe Psikoloji ve Felsefe Alanından Yaklaşımlar Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar
3) Bellek ve Sosyoloji Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar
4) Hatırlamanın Sosyal Çerçeveleri Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar
5) Siyasal Bellek ve Ulus Devlet Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar
6) Savaş Anıtları ve Anma Törenleri Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar
7) Göç ve Bellek Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar
8) Nostalji 1 Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar
9) Nostalji 2 Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar
10) Bellek Mekanları 1 Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar
11) Bellek Mekanları 2 Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar
12) Modernlik/Postmodernlik Nasıl Unutturur? Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar Ödev 2 teslimi
13) Çokluyönelimli, Zor ve Çatışmalı Bellekler Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar
14) Travma, Yas ve Karşı Hafıza Ders materyallerinin okunması ve haftalık sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Maurice Halbwachs, On Collective Memory, Lewis A. Coser (ed. by), The University of Chicago Press, Chicago and London, 1992.
Paul Connerton, How Socieities Remember, Cambridge Univ. Press, Cambridge, 1989.
Svetlana Boym, The Future of Nostalgia, Basic Books, New York.
Paul Connerton, How Memory Forgets, Cambridge University Press, Cambridge, 2009.
Judith Butler, Precarious Life: The Power of Morning and Violence, Verso, London, 2003.
Jeffrey K. Olick, Vered Vinitzsky-Serroussi, Daniel Levy (eds.), The Collective Memory Reader, Oxford University Press, 2011.
Tota, Anna Lisa, and Trever Hagen, eds. Routledge international handbook of memory studies. Routledge, 2015.

The above is a selected list containing the course reading material. The reading materials will be uploded to Itslearning.
Yukarıdaki liste seçilmiş bir kaynakça sunmaktadır. Tüm kaynaklar dönem içinde Itslearning'e yüklenecektir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Arazi Çalışması 1 % 25
Sunum 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 1 15 15
Sunum / Seminer 1 15 15
Rapor Teslimi 1 20 20
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. 5
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek 5
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek 5
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme 1
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak 2
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek 2
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. 1
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak 1
12) Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek