BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0373 | 21. Yüzyıl Becerileri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ERGÜN AKGÜN |
Dersin Amacı: | 21. Yüzyıl Becerileri dersi, öğrencilerin 21. yüzyıla hazır olabilmeleri için bilmeleri ve yapabilmeleri gereken becerileri belirlemeyi ve bu becerilerin gerçek yaşamlarında uygulanmasına yönelik etkinlikler geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu kursu başarıyla tamamladıktan sonra şunları yapabileceksiniz: • 21. yüzyıl becerilerini listelemek ve kendinizi bu becerilerle değerlendirmek • Somut kısa ve uzun vadeli hedefler belirlemek, bağımsız çalışmak, kendi kendine yönlendirilen öğrenenler olmak • Bir duruma veya olaya uygun çeşitli akıl yürütme türlerini kullanabilmek, • Alternatif bakış açılarını analiz edip değerlendirebilmek, analiz sonuçlarına göre bilgileri yorumlayabilmek ve sonuçlar çıkarabilmek, • Çeşitli bağlamlarda sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanarak düşünce ve fikirleri ifade edebilmek • Ortak bir hedefe ulaşmak için çeşitli gruplarla etkili ve saygılı bir şekilde çalışmak, işbirlikçi çalışma için sorumluluk almak ve her ekip üyesinin yaptığı bireysel katkıları değerlendirmek. • Genel olarak, bir fikir üretme tekniği kullanarak, yeni ve yaratıcı fikirler geliştirerek, kendi fikirlerini en üst düzeye çıkarmak için kapsamlı bir şekilde incelemek, analiz etmek ve değerlendirmek • Sorunları çözmek için bilgileri doğru ve yaratıcı bir şekilde kullanabilmek, çok çeşitli kaynaklardan ilgili bilgileri seçebilmek, bilgi erişimi ve kullanımıyla ilgili etik/yasal konular hakkında temel bir anlayışa sahip olmak, • Değişime, değişen rollere, iş sorumluluklarına, programlara ve bağlamlara uyum sağlamak • Övgüye, başarısızlığa ve eleştiriye olumlu yanıt vermek, özellikle çok kültürlü ortamlarda pratik çözümlere ulaşmak için çeşitli görüş ve fikirleri anlamak. |
Teknolojinin ve küreselleşmenin hızlı evrimi, modern dünyada başarı için gerekli becerileri yeniden şekillendirdi. 21. Yüzyıl Becerileri Eğitimi, bireyleri dinamik ve karmaşık ortamlarda başarılı olmak için gereken temel yeterliliklerle donatmak için tasarlanmıştır. Bu program eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, işbirliği, yaratıcılık, uyum sağlama, duygusal zeka ve dijital okuryazarlığa odaklanır. Katılımcılar somut hedefler koymayı, bağımsız çalışmayı ve farklı bakış açılarını etkili bir şekilde analiz etmeyi öğrenecekler. Ek olarak, eğitim etik bilgi kullanımını, değişen rollere uyum sağlamayı ve çok kültürlü ortamlarda saygılı ekip çalışmasını vurgular. Bu kurs, öz-yönetimli öğrenmeyi ve yenilikçi düşünmeyi teşvik ederek, bireyleri dijital çağın zorluklarıyla özgüven ve dayanıklılıkla başa çıkmaya hazırlar. Bu kurs, öğrenme teknikleri olarak Bireysel Çalışma, Dersler, Okuma ve Teknolojiyle Desteklenen Öğrenmeyi kullanır. Geri bildirim gönder |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uyum Sağlama | |
2) | İletişim | |
3) | Yaratıcılık | |
4) | Eleştirel Düşünme | |
5) | Duygusal Zeka | |
6) | Problem Çözme | |
7) | Dayanıklılık | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Öz Yönetim | |
10) | Mindfulness & İyi Olma | |
11) | Finansal Okuryazarlık | |
12) | Liderlik ve Sorumluluk | |
13) | Medya Okuryazarlığı | |
14) | İş Birliği&Takım Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | You must complete the courses assigned to you on Coursera and share your certificates on Coursera. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 3 |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 5 |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 4 |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 4 |