YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0372 | Sürdürülebilirlik ve Sosyal Kapsayıcılık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Dersin Hedefleri 2030 yılına kadar tüm öğrencilerin sürdürülebilirliği geliştirmek için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarının sağlanması Sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir yaşam tarzları için eğitim yoluyla kalkınma, insan hakları kültürü, cinsiyet eşitliği ve barış, dünya vatandaşlığı ve kültürel çeşitlilik ve kültürün sürdürülebilir kalkınmaya katkısı. Bunu tamamlayan öğrenciler Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin topluma ve dünyaya katkısını içselleştirmeyi, bunlara yerel ve küresel çözümler geliştirmek ve bu hedefleri hayatın her alanına uygulayarak yaygınlaştırmak hayat. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler; 1.Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini tanımlar ve bu konuda farkındalık geliştirir. 2. Bu ders öğrencilerin kendi disiplinleri, rolleri, rolleri içinde ve dışında işbirliği içinde hareket etmelerine yardımcı olur. bakış açıları ve değerler. 3. Kapsayıcı ve sürdürülebilir, tam ve üretken ekonomik büyüme kavramlarını anlar istihdam ve cinsiyet eşitliği, barış ve adaleti de içeren insana yakışır iş ve bilgi birikimine sahip Alternatif ekonomik modeller ve göstergeler. 4. Öğrenci dünyayı birbirine bağlı bir bütün olarak anlamlandırır ve kendi dünyamızda bağlantılar kurar. sosyal ve doğal çevre ve eylemlerin sonuçlarını dikkate alır. 5.Eşitsizliğin farklı boyutlarını, aralarındaki ilişkileri ve uygulanabilir istatistikleri bilir. Eşitsizlikleri ölçen ve açıklayan göstergeleri bilir ve bunların eşitsizlikle olan ilişkisini anlar. karar verme. 6. Kapsayıcılık, çeşitlilik ve eşitlik kavramlarını öğrenir ve uygulamaya koyar. 7. Eşitsizliğin toplumsal sorunların ve bireysel sorunların temel itici gücü olduğunu anlar. memnuniyetsizlik. Eşitsizliklerin farklı türdeki nedenlerini tanımlayabilir ve analiz edebilir. 8. Şiddetin her biçimini tanır ve şiddet içermeyen bir kültürün gelişimini benimser. 9. Ayrımcılığa uğrayan insanlarla empati kurabilir ve dayanışma gösterebilir. |
Bu ders öğrencilere Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini tanıtacak ve bu hedeflere yönelik tedbirleri tartışacaktır. bunlara ulaşmak için alınır. Böylece öğrencilerde ve ailelerinde sürdürülebilirlik konusunda farkındalık oluşturulacak, arkadaşlar ve toplum |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sürdürülebilir Nedir? Gelişim? Amaçlananlar nelerdir? 2030 yılına kadar hedefler? Neden Küresel Hedefler önemli? Ders | |
2) | İnsan Hakları ve Küresel Hedefler Çeşitlilik / Katılım / Ayrımcılık Ders | |
3) | Evrensel Bildirgesi İnsan hakları Çocuk Hakları Ders | |
4) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 5; Cinsiyet Eşitliği Cinsiyet Eşitliği Nedir? Stereotipler nelerdir, cinsiyet rolleri? Ders Öğrenci sunumları | |
5) | Ayrımcılık kadınlar ve kızlar Zorla ve erken evlilikler Ders Öğrenci sunumları | |
6) | Kadınların güçlendirilmesi, Ücretsiz çalışma nedir? Ne cinsiyetler arasında ücret farkı var mı? Ders Öğrenci sunumları | |
7) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 8; İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme Düzgün iş nedir? Ders Öğrenci sunumları | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Bankacılık erişimi, sigorta ve mali hizmetler ILO ve IMF'nin çalışmaları Ders Öğrenci sunumları | |
10) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 10; Azaltılmış Eşitsizlikler formları nelerdir eşitsizlikler mi? Ders Öğrenci sunumları | |
11) | Sebepleri nelerdir? Göç? Mülteci/sığınmacı kimdir? Arayıcı mı? Ders Öğrenci sunumları | |
11) | Sebepleri nelerdir? Göç? Mülteci/sığınmacı kimdir? Arayıcı mı? Ders Öğrenci sunumları | |
12) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 16; Barış Adaleti ve Güçlü Kurumlar Nedir şeffaflık/hesap verebilirlik? Ders Öğrenci sunumları | |
13) | Her türlü durumun azaltılması şiddet ve ölüm oranları her yerde şiddetten Ders Öğrenci sunumları | |
14) | REVİZYON Ders |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |