POV2111 Studio and Lighting IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAF VE VİDEOÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF VE VİDEO
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV2111 Stüdyo ve Işık I Güz 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Uzman MURAT ÇÖPÇÜ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste ışığın, açı, parlaklık, kontrast, renk ısısı, yayılma/yoğunlaşma açılarından fotoğrafik imge üzerindeki etkisinin incelenecektir. Dersin amacı sadece fotoğraf çekmeyi değil, fotoğrafik imge oluşturmayı öğrenmektir.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Fotoğrafik imgedeki ışığın temel özelliklerini kavrar.
2. Doğal ışıkla çalışma becerisi gösterir.
3. Stüdyo ışık düzenekleri ile çalışma becerisi gösterir.
4. Mevcut ışığın etkilerini tanımlar.
5. Yansıtmak, filtrelemek, dolgu yapmak, yaymak ve kesmek gibi yollarla ışığı değiştirme biçimleri geliştirir.

Dersin İçeriği

Ders süresince, güneş ışığından insan yapımı çok çeşitli ışık kaynaklarına kadar pek çok ışığın görüntü oluşturmaktaki etkisi araştırılacaktır. Daha sonra bu ışığı, yansıtmak, filtrelemek, dolgu yapmak, yaymak ve kesmek gibi işlemlerle değişikliğe uğratmak üzerine odaklanılacaktır. Mevcut ışıktan yararlanma yollarını iyice kavradıktan sonra, takip eden adım, kamera flaşı, sıcak ışıklar, stüdyo strobları veya ışık kaynaklarının kombinasyonlarını kullanarak gereken imge için kendi ışığımızı oluşturmak olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Fotoğrafçılık - Gözün görsel becerileri - Camera Obscura - Kameralar - Film formatları ve filmler - Duyarlılıklar - Objektifler - Diyafram ve enstantane - Pozlama - Pozometre - Pozlama yöntemleri ve müdahale - Alan derinliği, aşırı odak mesafesi vb.
2) Orta format kameralar: Büyük format kameralar (kamera hareketleri, Scheimpflug Kuralı, Kapasite, Örnek çekimler) and 35 mm kamera hareketleri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Işık, renk ısısı, renk dönüştürme filtreleri, renk ısısının ölçümü, dijital fotoğraflarda white proof, düzeltme, kontrast durumu, bulanıklık, yoğunluk, polarize filtreler ve filtre faktörleri. Ödevler üzerine çalışma.
4) Fotoğraf stüdyosu, stüdyo ve ışık sistemleri. Ödev 1
5) Işıklandırma ve kontrast. Ödevler üzerine çalışma.
6) Model ve objelerle sınıf çalışması. Ödev 2
7) Devamlı ışıkla çekim. Ödevler üzerine çalışma.
8) Çeşitli ışık kaynaklarının bileşik kullanımı. Ödev 3
9) Yüksek kontrast (high key) için örnek fotoğraflar, düşük kontrast (low key) için örnek fotoğraflar, beyaz arka planda beyaz obje çekimi, siyah arka planda siyah obje çekimi. Ödevler üzerine çalışma.
10) Chiaroscuro aydınlatması - Rembrant Aydınlatması - Cameo Aydınlatması - Siluet Aydınlatması Notan aydınlatmasına uygun çekimler. Ödevler üzerine çalışma.
11) Ara sınav ödevinin sunumu. Ödevler üzerine çalışma.
12) -Anahtar ışık -Dolgu ışık -Lateral -Ters ışık -Kafa üstü ışığı -Below-Bound -Arka plan -Yansıtma -Doğrudan Işık -Doğrusal olmayan Işık -Böyen -Geniş -Dar -Kelebek. Ödev 4
13) -Mimari -Sualtı -Hava -Endüstriyel -Gece -Geniş plato gerektiren çekimler: Otomotiv, Oda -Lokasyon (Mutfak, banyo, mobilya, vs) -Mevcut ortam ışığından faydalanma ve beraberinde ışık kullanımı. Final projesi üzerine çalışma.
14) Portre ve bir lokasyonda portre. Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Corbell, T. (2001). Basic studio lighting : the photographer's complete guide to professional techniques. New York: Amphoto Books.
2. Hunter, F., Fuqua, P. & Biver, S. (2011). Light-- science and magic. Waltham, MA: Focal Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ödev 4 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ödevler 4 10 40
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. 5
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 3
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. 1
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. 1
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. 5
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. 4
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. 1
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. 1
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. 1
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. 4
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 1
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. 3
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.