DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DENT4001 | Multidisipliner Klinik - I | Güz | 0 | 20 | 20 | 20 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖNER |
Dersin Amacı: | 4. sınıf öğrencilerinin klinik uygulamalarındaki tecrübelerinin geliştirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci; -Öğrenciler faz 1 periodantal tedavileri yapar. -Sağlıklı ve hasta periodontal doku kriterlerini bilir. -Cerrahi uygulamalarda asiste kurallarını bilir. -Ağız içi ve ağız dışı radyografi tekniklerini tanımlar -Radyografi tekniklerini uygulayabilir. -Periapikal ve panoramik grafileri değerlendirebilir. -Radyografilerin fayda ve kısıtlılıklarını tartışabilir. -Dental kaynaklı lezyonların radyografik ana öğelerini analiz eder. -Diş hekimliği radyolojisinde kullanılan ileri görüntüleme yöntemlerini değerlendirebilir. -Hangi durumlarda ileri görüntüleme yöntemlerine başvurulacağını ayırt edebilir. -Radyasyonun biyolojik etkilerini öğrenerek hastayı, kendisini ve çevreyi radyasyonun zararlı etkilerinden korumaya yönelik önlemleri almaya dikkat eder -Hastaların ayrıntılı anamnezini alabilmeyi öğrenmek. -Genel sağlık sorunları olan hastalarda cerrahi işlemlerden önce, işlemler sırasında ve sonrasında yapılması gerekenleri kavrayabilmek. -Ağız cerrahisinde kullanılan aletleri tanıyabilmek. -Basit ve cerrahi diş çekim teknikleri, diş çekimlerinde yaşanabilecek güçlükler ve bunların tedavisi ile ilgili gereken düzeyde teorik bilgi edinmek. -Gömülü diş çekimiyle ilgili temel cerrahi teknikleri öğrenmek. -Ağız cerrahisi sonrası bakım konusunda bilgi sahibi olmak. -Dişi oluşturan yapıların histolojisi ve fizyolojisi, dişlerin gelişimsel hastalıkları ve bunların oluşturacağı işlevsel ve estetik sorunların tedavisi, bunun yanısıra -sonradan meydana gelen ve diş bütünlüğünün bozulmasına yol açan çürük, travma gibi her türlü etkenin koruyucu yöntemlerle tedavisi için kullanılacak yöntem ve materyallerin anlatılması ve laboratuvarda bu teknik ve materyallerin uygulanması yer almaktadır. -Süt,karma ve daimi dişlenmenin normal gelişimi ile ideal okluzyon hakkında bilgi sahibi olmak. -Ortodontik anomalilere yol açan etkenleri bilmek. -Ağız-diş çene bölgesi ile ilgili normalden sapan durumları tespit edebilmek. -Diş özüne girişin nasıl sağlandığının ve pulpa anatomisinin öğrenilmesi. -Kök kanal tedavisinde kullanılan aletlerin benimsenmesi. -Kök kanal tedavisinde genişletme ve dolgu yöntemlerinin öğrenilmesi. -Diş özü ve kök ucu biyolojisi ve Patolojilerinin öğrenilmesi ve Endodontide tanı ve tedavi planlanmasının yapılabiliyor olması. -Kök kanal tedavisinin endikasyon ve kontrendikasyonlarının anlaşılması. -Çocuklarında Diş Tedavisi Prensiplerinin Sıralanabilmesi. -Büyüme ve gilişim Döneminde Dental Yaklaşımın Tanımlanması. -Bu ders sabit ve total protez olarak iki modülden oluşmaktadır. Sabit protetik restorasyonlar modülünden öğrencinin preparasyon becerisini geliştirmesine yardımcı olacak şekilde kompleks vakaların doğru bir şekilde preparasyonunun yapılabilmesini, geçici kron restorayonlarının yapılmasını, retraksiyon yapılıp sabit ölçü alınmasını kapsar. Total protez yapım aşamalarını öğrenir. |
Periodontoloji, Oral Diagnoz ve Radyoloji, Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi, Endodonti, Restoratif Diş Tedavisi, Protetik Diş Tedavisi, Ortodonti ve Pedodonti Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Periodontoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
2) | Periodontoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
3) | Oral Diagnoz ve Radyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
4) | Oral Diagnoz ve Radyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
5) | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
6) | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
7) | Endodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
8) | Endodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
9) | Restoratif Diş Tedavisi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
10) | Restoratif Diş Tedavisi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
11) | Ortodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
12) | Ortodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
13) | Pedodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
14) | Pedodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
15) | Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
16) | Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |