COP3430 LCW Globalde Marka OlmakBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3430 LCW Globalde Marka Olmak Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: B.A
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: None
Dersin Amacı: Türkiye'den bir markanın 47 ülke ve 1000'e yakın mağaza ile globalde hazır giyim sektörüne yön veren firmalar arasında bulunmasını sağlayan vizyon ve stratejinin öğrencilere somut örnekler ve gerçek vakalar üzerinden anlatılması, globalleşme yolunda ve sektör liderliğini edinme, sonrasında da koruma noktasında markanın pazarlama, ürün stratejisi, tedarik, risk yönetimi, çalışan bağlılığı gibi konulara değinerek 360 derece markalaşma sürecinin ele alınması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Marka vizyonu ve stratejisi oluşturma
2) Ürün ve marka pazarlaması nasıl yapılır?
3) "İyi giyinmek herkesin hakkı" mottosunun arkasındaki yönetim ve operasyon
4) Global bir e-ticaret sitesi olmak
5) Dijital dönüşümün globalleşen markadaki yeri ve önemi
6) Ürün dağıtım ağı, depo, antrepo ve diğer süreçler
7) Fason üretim yaptıran markanın tedarik zinciri nasıl olmalı?
8) Doğru zamanda doğru işe doğru çalışanı bulmak mümkün mü?
9) Çalışan bağlılığı neden önemli?
10) Sürekli gelişim ve büyümede eğitimin kaçınılmaz rölü
11) Kurumsal risklere karşı her zaman hazır olmak
12) Üründe güven nasıl sağlanır? Kalite odaklı ürün anlayışı
13) Persona, Pazar araştırma ve müşteriye dokunan bilim
14) Paylaştıkça çoğalmak - yardımseverlik

Dersin İçeriği

Dersin konusuna göre her hafta farklı bir şirket yöneticisi katılarak global bir marka olan LCW'nin marka yaratım stratejileri somut örnekler ve gerçek vakalar üzerinden anlatılacak. Şirket genel merkezi ve mağazalara yapılan ziyaretler ile sınıf içi derslerde öğrenilen konular desteklenecek. Tüm içerik global marka olma perspektifi doğrultusunda işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Globalde zirveyi hedefleyen bir vizyon yaratmak LCW'de Ürün Geliştirme ve Kategorilerin Stratejik Planlaması vb.
2) Marka ve ürün pazarlaması LCW'de Stratejik Pazarlama Uygulamaları vb.
3) Global stratejiyi oluşturmak ve uygulamak LCW'yi Lider Yapan Stratejik Planlama ve Uygulamalar
4) Lider yapan strateji ve yalın yönetim LCWaikiki.com E- Ticaret'te sektör lideri yapan uygulamalar
5) E-ticaret stratejisi ve operasyonu , LCW'de Dijital Dönüşüm ve Bilişim Teknolojileri
6) Dijtal dönüşm ve bilişim teknolojileri Türkiye'nin en büyük Lojistik Merkezi'ne sahip LCW
7) Türkiye'nin en büyük lojistik operasyonunu LC Waikiki yönetiyor LCW'de Tedarik Zincirinin Önemi ve Markaya Katmadeğeri vb.
8) Tedarik zinciri - Ara sınav LCW İşveren Markası Yönetimi ( 50.000 çalışan)
9) 45000 çalışanla bağlılık yolculuğu LCW İşveren Markası Yönetimi ( 50.000 çalışan)
10) Sektörün Lideri Yapan Stratejilerde Eğitimin Rolü ve Önemi
11) Global dünyada risk evreni Dev marka Dev Kurumsal Risk ve Yönetimi
12) Kalite ve uyumluluğun markaya katkısı , LCW'de Kalite ve Uyumluluğun Global Marka olmadaki önemi
13) Pazar araştırma uygulamaları ve müşteri LCW'nin olmazsa olmazı Pazar Araştırmaları
14) Kurumsal sosyal sorumluluk LCW'nin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Politikası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Philip Kotler Marketing 4.0 Moving from Traditional to Digital
Omnichannel Marketing Shady Ramadan"
Diğer Kaynaklar: LC Waikiki Research Results, know-how, Corporate Academic Resources

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 4
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 4
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 4
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 3
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 4
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 5
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak 4
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 5
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek 5
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 4
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek 4
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 3
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak 4
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 4
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 4