BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0371 | Havacılık Güvenliği | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TÜZÜN TOLGA İNAN |
Dersin Amacı: | Bu eğitim ileri düzeydedir ve havacılık güvenliğinin tüm yönlerini yönetim ve üst yönetim perspektifinden kapsamayı amaçlamaktadır. Terörizm, sabotaj, doğrudan ve dolaylı tehditler, modern kölelik / insan ticareti, siber güvenlik ve bilgi güvenliği gibi güncel konuları içerecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sivil Havacılık Güvenliği Manzarası, Sözleşmeler, Düzenlemeler ve Standartlar 2. Uluslararası Havacılık Güvenliği ve Güvenliği Planlama Çerçevelerinin İlkeleri 3. Havaalanlarında Kolluk, Polislik ve Güvenlik İşlevleri 4. Güvenlik Riski Yönetim Metodolojileri5. Durumsal Farkındalık 5. Güvenlik Denetim Planlaması, Uygulaması ve Değerlendirmesi 6. Güvenlik Yönetim Sistemleri (SeMS) 7. Güvenlik Teknolojisi ve Trendleri 8. Bilgi Güvenliği, Havacılık Siber Güvenliği, Havacılık ve Modern Kölelik 9. Kalabalıkların ve Problemli Yolcuların Yönetimi, İnsan Faktörleri ve Güvenlik Sonuçları, Kritik olaylar için liderlik stratejileri |
H1 Emniyet ve güvenlik kavramlarının farklılıkları ile sivil havacılık güvenliği terimi. H2 Sivil havacılığa doğrudan ve dolaylı tehditlerin belirlenmesi ile sivil havacılık güvenliği kavramına giriş H3 Sivil Havacılık Güvenliği Manzarası, Sözleşmeler, Düzenlemeler ve Standartlar - Havacılık güvenliğinin vazgeçilmez birinci koşulu: üst yönetim desteği H4 Uluslararası Havacılık Güvenliği ve Güvenliği Planlama Çerçevelerinin İlkeleri H5 İHavaalanlarında Kolluk Kuvvetleri, Polislik ve Güvenlik İşlevleri H6 Güvenlik Denetiminin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi ile Güvenlik Risk Yönetimi Metodolojileri H7 Güvenlik Yönetim Sistemleri (SeMS), Güvenlik Teknolojisi ve Bilgi Güvenliğine Yönelik Eğilimler H8 Ara Sınavlar H9 Havacılık Siber Güvenlik, Havacılık ve Kalabalıkların ve Problemli Yolcular ile Modern Kölelik Sisteminin Yönetimi H10 İnsan Faktörleri ve Güvenlik Sonuçları H11 Kritik olaylar için liderlik stratejileri H12 Güvenlik stratejileri oluşturmak için pratik bireysel ve grup çalışmaları H13 Stratejik ve operasyonel dersleri belirlemek ve çözüm üretmek için güvenlikle ilgili vaka çalışmalarının analizi H14 Emniyet kültürü ve geliştirilmesinde geçerli diğer kavramlar Havacılık güvenliği ortamında üst düzey yöneticiler için güvenlik operasyonları planlaması ve problem çözme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Godara, V. (Ed.). (2010). Strategic Pervasive Computing Applications: Emerging Trends: Emerging Trends. IGI Global. Abu-Taieh, E. M., El-Sheikh, A. A., & Jafari, M. (2012). Technology Engineering and Management in Aviation: Advancements and Discoveries. Information Science Reference. Dawson, M., Eltayeb, M., & Omar, M. (Eds.). (2016). Security solutions for hyperconnectivity and the Internet of things. IGI Global. Security in the Year 2000 and Beyond. ETC Publications, 1987 |
Diğer Kaynaklar: | Godara, V. (Ed.). (2010). Strategic Pervasive Computing Applications: Emerging Trends: Emerging Trends. IGI Global. Abu-Taieh, E. M., El-Sheikh, A. A., & Jafari, M. (2012). Technology Engineering and Management in Aviation: Advancements and Discoveries. Information Science Reference. Dawson, M., Eltayeb, M., & Omar, M. (Eds.). (2016). Security solutions for hyperconnectivity and the Internet of things. IGI Global. Security in the Year 2000 and Beyond. ETC Publications, 1987 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |