GEP1711 Yaratıcı YazarlıkBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1711 Yaratıcı Yazarlık Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında yaratıcı ifade biçimlerinin bir çok değişik form üzerinden sergilenmesi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin kurgu ya da kurgu dışı metin oluşturabilmeleri için gerekli terminolojilere aşinalık kazanması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrenciler kısa öykü, kısa oyun ya da düz yazı gibi türlerde örnekler yaratabilmeleri için gerekli yazın stratejilerini öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1)Yaratıcı yazarlık çalışmalarının temel çerçevesine aşinalık kazanacaktır.
2)Yaratıcı ifade biçimleri geliştirebileceklerdir.
3)Yaratıcı yazarlığın terminolojisine hakim olacaklardır.
4)Kısa öykü, kısa oyun ve düz yazı gibi yazın türlerinin edebi stratejilerine aşinalık kazanacaklardır.
5)Çeşitli yazın türlerinde yazınsal örnekler yaratabileceklerdir.
6)Kurgu dışı yazarlık türlerine dair teorik bir zemin kazanacaklardır.
7)Günlük, otobiyografi, anı ve haber metni gibi kurgu dışı yazın türlerinde örnekler ortaya koyabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Kurgu ya da kurgu dışı türde yazınsal metinlerin kurucu prensipleri, yazın stratejileri ve örnekleri bu dersin temel çerçevesini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaratıcı yazarlığa giriş ve temel kavramlar
2) Yaratıcı ifade biçimleri
3) Kurgu metnin tanımı ve sınırları
4) Kurgu metnin kurucu öğeleri
5) Yazın stratejileri
6) Anlatı araçlarının keşfi
7) Kısa oyun yazarlığı
8) Ara Sınav Haftası
9) Öykü ve oyun çalışmaları
10) Öykü ve oyun çalışmalarına geri bildirim ve değerlendirme
11) Kurgu dışı metinlerin araştırılması
12) Anı, günlük, otobiyoğrafi ve haber metni yazarlığı
13) Kurgu dışı metinlere dair pratik uygulamalar
14) Uygulamaların tartışılması ve geri bildirim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Le Guin, Ursula K Dümeni Yaratıcılığa Kırmak Hikaye denizine yelken açmak için bir 21. yüzyıl kılavuzu, hep kitap Levin, Kendra Sen de Kendi Hikayenin Kahramanısın Odaklan: zaaflarını yen ve içindeki yazarı keşfet, hep kitap

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. 4
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. 3
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. 3