YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1126 | Oyun ve Yaratıcı Drama | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BÜLENT SEZGİN |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında yetişkinlerin yaratıcı drama ve oyun alanına dair deneyimsel ve eğlenceli bir yaşantı deneyimini tecrübe etmesi amaçlanmaktadır. Modern yaratıcı drama tekniklerinin felsefesi ve uygulamaları üzerine oyun temelli eğlenceli grup çalışmaları yapılarak, öğrencilerin bir konuyu, yaşantıyı veya bir kavramı sorgulaması gerçekleşecektir. Her ders ısınma, rol oynama-doğaçlama ve değerlendirme aşamalarından oluşan özgün bir yaratıcı drama oturumudur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Oyun ve yaratıcı dramanın kavramsal ve teorik çerçevesine dair temel bilgileri edinir. 2)Oyun ve yaratıcı drama kuramları hakkında fikir sahibi olur. 3)Yaratıcı dramanın aşamalarını uygulamalı olarak deneyimler. 4)Uygulamalı yaratıcı drama yöntemiyle grup çalışması bilincini kazanır. 5) Oyun ve oyun temelli öğrenmeye dair pratik çalışma yöntemleri uygular. 6)Dünyadaki yaratıcı dramanın öncülerinden Peter Slade, Brain Way, Dorothy Heathcote ve Gavin Bolton hakkında bilgi edinir. 7) Ülkemizdeki yaratıcı drama atölyeleri hakkında bilgi toplar ve özgün atölye çalışması yapmayı öğrenir. |
Oyun ve yaratıcı drama alanına dair temel tekniklerinin ve akademik bilgilerin verilmesi dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, dersin içeriğine ve işlenişine ait bilgilerin aktarılması, tanışma oyunları | |
2) | Oyun nedir? Oyunun insan yaşamındaki önemi nedir? | |
3) | Yaratıcı drama nedir? Yaratıcı dramanın grup çalışmaları için önemi nedir? | |
4) | Yaratıcı drama ve oyun ilişkisi | |
5) | Yaratıcı drama ve takım oyunları | |
6) | Yaratıcı drama ve sinerji oyunları | |
7) | Yaratıcı dramada dikkat ve odaklanma oyunları | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Yaratıcı drama atölyesi ve empati duygusu ilişkisi | |
10) | Yaratıcı drama atölyesi ve yabancılaştırma duygusu ilişkisi | |
11) | Yaratıcı dramada yöntem ve teknikler | |
12) | Dünya'da yaratıcı dramanın gelişimi | |
13) | Türkiye'de yaratıcı dramanın gelişimi | |
14) | Özgün yaratıcı drama atölye planı hazırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları., McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları., McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | 4 |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | 3 |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |