REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
REK5203 | Reklamcılığın Kuramsal Temelleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ALİ ATIF BİR Doç. Dr. EDA ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Reklam alanı ile ilgili teori, kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmektir. Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek ve bunu iletişim alanına uygulayabilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler bu ders çerçevesinde:İletişimin insan olarak bireysel ve kolektif kimliklerimizin oluşumu, toplumsallaşmamız ve ötekilerle yanyana yaşama pratiklerimiz için nasıl merkezi önemde olduğuna dair bir bilgi ve anlayış geliştireceklerdir. 2. Dilin iletişim için nasıl vazgeçilmez nitelikte olduğunu anlayarak, dilin inşa edilişi ile toplumdaki iktidar ilişkileri arasındaki bağlantıyı tartışabileceklerdir. 3. Etkili, etik ve sorumlu bir iletişim kurabilmek için yetenekler geliştirecekler, gerek kendilerinin ve etraflarındakilerin bireysel ve kolektif iletişim eylemleri gerekse medyanın dil ve söylemi üzerine eleştirel bakışla davranacaklardır. 4. İletişim Çalışmaları alanının disiplinlerarası özelliğini ve bu alanın diğer araştırma alanlarıyla ilişkisini tanımlayabilecekler ve alanın içerik zenginliğinin farkına varacaklardır. 5. İletişim Çalışmalarının başlıca meseleleri ile kavramlarına dair temel bir anlayış geliştirerek, bu anlayışı bireysel, yerel, ulusal, kürsel düzlemelerdeki iletişim ve medya ortamlarını anlamak için kullanabileceklerdir 6. Bu derste işlenen konuları, diğer sosyal bilimler ve beşeri bilimler derslerind eişledikleri konularla ilişkilendirebilecekler ve dersten edindikleri bilgileri ileri düzeydeki iletişim kuramı derslerinde kullanabileceklerdir. 7. Medya metinlerinin analizinde, iletişim alanına ait uygun terminolojiden faydalanabilecektir 8. Kitle iletişim süreçlerindeki gelişmeler ve bu süreçlerin tarihsel konjonktürleri arasındaki ilişkileri tartışabilecektir 9. Temel kitle iletişim modellerini tanımlayabilecektir 10. Temel kitle iletişim kuramlarını ve bu kuramların güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilecektir |
Bu derste reklam kavramı ve onun zaman içerisinde değişiminden, diğer disiplinlerle ilişkilerine, reklam modellerine ve reklam kampanyası süreçlerine değinilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş reklam ve reklamcılık arasındaki ilişki nedir? | |
2) | Reklam mitleri, etkileri ve reklamın gerçekleri ve dinamikleri | |
3) | Reklam teorileri ve etkileri | |
4) | Reklam Nasıl Çalışır? | |
5) | Tutum denir? | |
6) | ince eleme sık dokuma modeli | |
7) | Reklamı Kullanmak | |
8) | Reklam satın alma davranışını nasıl etkiler | |
9) | Tekrar | |
10) | İkna ilkeleri | |
11) | Duygunun reklamda rolü | |
12) | Argüman nedir? | |
13) | Reklamda ünlü kullanımı ve türleri | |
14) | Reklamın Çözümlenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | The Psychology of Advertising Bob M. Fennis and Wolfgang Stroebe Psychology Press 2010 Effective Advertising Gerard J.Tellis University of Southem California SAGE Publication 2004 |
Diğer Kaynaklar: | Başına Buyruk Beyin(Beynimiz Nasıl Çarpıtıyor, Nasıl Kandırıyor?) Cordelia Fine Sel Yayıncılık / Yaşam Kitapları Dizisi İnanan Beyin Yazar:Michael Shermer Çevirmen:Nurettin Elhüseyni |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilere reklam ve marka iletişimi konularında detaylı bir kuramsal temel sağlamak | 3 |
2) | Detaylı olarak iletişimde ikna sürecini analiz ederek ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi edinmek | 3 |
3) | Reklam ve marka iletişimiyle ilgili teori,kavram ve kuramları tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 5 |
4) | Nitel ve nicel araştırma tekniklerini uygulayabilmek | 5 |
5) | Kitle iletişim kavram ve kuramlarını detaylı olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
6) | Reklam alanında örnek uygulamaları inceleyerek reklam planlaması ve stratejilerini tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 5 |