REK5203 Reklamcılığın Kuramsal TemelleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5203 Reklamcılığın Kuramsal Temelleri Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ALİ ATIF BİR
Doç. Dr. EDA ÖZTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı Reklam alanı ile ilgili teori, kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmektir. Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek ve bunu iletişim alanına uygulayabilmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler bu ders çerçevesinde:İletişimin insan olarak bireysel ve kolektif kimliklerimizin oluşumu, toplumsallaşmamız ve ötekilerle yanyana yaşama pratiklerimiz için nasıl merkezi önemde olduğuna dair bir bilgi ve anlayış geliştireceklerdir.
2. Dilin iletişim için nasıl vazgeçilmez nitelikte olduğunu anlayarak, dilin inşa edilişi ile toplumdaki iktidar ilişkileri arasındaki bağlantıyı tartışabileceklerdir.
3. Etkili, etik ve sorumlu bir iletişim kurabilmek için yetenekler geliştirecekler, gerek kendilerinin ve etraflarındakilerin bireysel ve kolektif iletişim eylemleri gerekse medyanın dil ve söylemi üzerine eleştirel bakışla davranacaklardır.
4. İletişim Çalışmaları alanının disiplinlerarası özelliğini ve bu alanın diğer araştırma alanlarıyla ilişkisini tanımlayabilecekler ve alanın içerik zenginliğinin farkına varacaklardır.
5. İletişim Çalışmalarının başlıca meseleleri ile kavramlarına dair temel bir anlayış geliştirerek, bu anlayışı bireysel, yerel, ulusal, kürsel düzlemelerdeki iletişim ve medya ortamlarını anlamak için kullanabileceklerdir
6. Bu derste işlenen konuları, diğer sosyal bilimler ve beşeri bilimler derslerind eişledikleri konularla ilişkilendirebilecekler ve dersten edindikleri bilgileri ileri düzeydeki iletişim kuramı derslerinde kullanabileceklerdir.
7. Medya metinlerinin analizinde, iletişim alanına ait uygun terminolojiden faydalanabilecektir
8. Kitle iletişim süreçlerindeki gelişmeler ve bu süreçlerin tarihsel konjonktürleri arasındaki ilişkileri tartışabilecektir
9. Temel kitle iletişim modellerini tanımlayabilecektir
10. Temel kitle iletişim kuramlarını ve bu kuramların güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilecektir

Dersin İçeriği

Bu derste reklam kavramı ve onun zaman içerisinde değişiminden, diğer disiplinlerle ilişkilerine, reklam modellerine ve reklam kampanyası süreçlerine değinilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş reklam ve reklamcılık arasındaki ilişki nedir?
2) Reklam mitleri, etkileri ve reklamın gerçekleri ve dinamikleri
3) Reklam teorileri ve etkileri
4) Reklam Nasıl Çalışır?
5) Tutum denir?
6) ince eleme sık dokuma modeli
7) Reklamı Kullanmak
8) Reklam satın alma davranışını nasıl etkiler
9) Tekrar
10) İkna ilkeleri
11) Duygunun reklamda rolü
12) Argüman nedir?
13) Reklamda ünlü kullanımı ve türleri
14) Reklamın Çözümlenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Psychology of Advertising
Bob M. Fennis and Wolfgang Stroebe
Psychology Press 2010

Effective Advertising
Gerard J.Tellis
University of Southem California
SAGE Publication 2004
Diğer Kaynaklar: Başına Buyruk Beyin(Beynimiz Nasıl Çarpıtıyor, Nasıl Kandırıyor?)
Cordelia Fine
Sel Yayıncılık / Yaşam Kitapları Dizisi

İnanan Beyin
Yazar:Michael Shermer
Çevirmen:Nurettin Elhüseyni

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 14 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilere reklam ve marka iletişimi konularında detaylı bir kuramsal temel sağlamak 3
2) Detaylı olarak iletişimde ikna sürecini analiz ederek ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi edinmek 3
3) Reklam ve marka iletişimiyle ilgili teori,kavram ve kuramları tartışabilmek ve yorumlayabilmek 5
4) Nitel ve nicel araştırma tekniklerini uygulayabilmek 5
5) Kitle iletişim kavram ve kuramlarını detaylı olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 1
6) Reklam alanında örnek uygulamaları inceleyerek reklam planlaması ve stratejilerini tartışabilmek ve yorumlayabilmek 5