MÜZİK TEKNOLOJİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC2210 | Form Bilgisi II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Uzman ÖZGECAN KUNTZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı batı müziğinde müzikal formların anlaşılması ve analizini yapma becerisi geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1-Rondo, füg, sonat formu, konçerto kavramlarının analizinin yapılabilmesi. 2- Barok ve klasik döneme ait eserlerin form analizlerinin yapılabilmesi. 3- Eserlerin form yönünden ve armonik olarak incelenebilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rondo konusunun tekrarı ve Sonat kavramının ana hatları | |
2) | J.S. Bach üzerine sunum ve Envansiyon 4 incelemesi | |
3) | Füg yapısı ve formu, kontrpuan | |
4) | J.S. Bach Contrapunktus 1 analizi | |
5) | Sonat biçimi ve Sonat bölümleri | |
6) | Füg ödevi incelemeleri | |
7) | Sonat allegrosu örnekleri ve analiz. Exposition bölümü | |
8) | Arasınav | |
9) | Sonat Allegrosu Development bölüm | |
10) | Sonat Allegrosu, Recapitulation bölümü | |
11) | Konçerto formu | |
12) | Konçerto, exposition | |
13) | Konçerto, development | |
14) | Konçerto, kapanış bölümü |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 32 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |